Хочеш бути прозорим - будь ним
Минулого тижня компанія Nemiroff провела зустріч свого топ-менеджменту зі ЗМІ. Завдання прес-заходу полягало не просто в підбитті підсумків роботи за 2010 рік і анонсуванні планів на найближче майбутнє. Це стало ясно вже зі вступного слова президента компанії Nemiroff Олександра Глусь: «Дуже хотілося б, щоб такі презентації стали традицією, і ми щороку могли б інформувати громадськість і про досягнуті результати, і про те, як нам це вдалося, про плани на майбутнє. Для мене як акціонера дуже важливо, щоб наша компанія, яка досягла такого рівня, демонструвала відповідно до світової практики максимум прозорості та публічності, вела відкритий діалог із громадськістю. Це основна мета нинішньої зустрічі».
Тому топ-менеджери горілчаної компанії, починаючи з директора з питань персоналу та IT-директора і закінчуючи головним маркетологом, комерційним і фінансовим директором у своїх презентаціях не тільки підбивали підсумки, а й розповідали про структуру та принципи роботи своїх підрозділів, демонструючи прозорість діяльності Nemiroff.
Результати операційної діяльності
Треба сказати, що час для зустрічі з журналістами обрано точно - нині перший приватний виробник горілки в Україні посідає позицію абсолютного лідера. За даними досліджень ТОВ «МІМРБ-УМГ Моніторинг роздрібної торгівлі в Україні» (MEMRB), у грудні 2010 - січні 2011 р. частка міжнародного бренда у грошовому вираженні становила 18,2%, а у фізичному - 17,5%. Жовту майку лідера Nemiroff зберігає і в 2011 році - у лютому-березні його частка у грошовому вираженні становила до 18,7%, у фізичному - 17,4%.
Безперечно, 2010 рік для компанії виявився загалом успішним. Сумарно на всіх ринках компанія реалізувала 8,29 млн. дал напоїв (на 473,6 млн. дол. США), на 3% (а в грошовому вираженні на 13,6%) перевищивши показники 2009 року. 4,97 млн. дал продукції було продано в Україні. Фізичний приріст на вітчизняному ринку становив 11,7%. При цьому місцеві продажі забезпечили 221,5 млн. дол. доходу, перевищивши фінрезультат попереднього року на 28,9%.
Високі темпи зростання продемонстрував ринок Польщі - 12,3% (у грошах - 9,6%) при річному обсязі продажів 173 тис. дал. Компанія, як і раніше, займає позицію найбільшого світового експортера міцного алкоголю. Обсяг продажів на ринках СНД зріс на 29%, Європи, Азії, США та ін. - на 49%. Позитивна динаміка продажів на зовнішніх ринках підкріплюється 82-відсотковим зростанням відвантажень у міжнародну мережу магазинів безмитної торгівлі - Duty Free.
2011 року позитивна динаміка продовжується. Так, у першому кварталі український ринок показав 14% зростання у фізичному вираженні, польський - 6, ринок країн СНД - 34%. Відвантаження в мережу Duty Free збільшилися на 46%.
Сьогодні горілка Nemiroff реалізується в 72 країнах світу. 2011 року вона з’явилася в торгових точках Австралії, Нової Зеландії, Сирії, Фінляндії, Японії, Швейцарії.
Плани і можливості
Міцною основою для подальшого розвитку міжнародної компанії є хороші фінансові показники (див. табл.). Як видно, нині вона демонструє істотний рівень операційної маржинальності та фінансову стабільність, не відчуває проблем з ліквідністю. А динаміка чистого робочого капіталу свідчить про спроможність компанії фінансувати операційну діяльність у повному обсязі.
Можливості для 10-15-відсоткового зростання обіцяє і проведена реструктуризація компанії, завдяки якій упроваджено ефективну систему корпоративного управління, побудовано прозору фінансову структуру, упорядковано систему дистрибуції, розроблено єдину комерційну політику, збалансовано портфель інструментів маркетингу. Крім цього, департамент маркетингу розробив і реалізовує глобальну стратегію для Nemiroff Holding до 2014 року, створив п’ятирічну програму інновацій, упровадив західну модель бізнес-процесів реалізації річних маркетингових планів на ринках присутності компанії.
Природно, великі надії покладаються на нову продукцію. Тому асортиментну лінійку доповнено ще одним представником - першою в Україні еко-горілкою Nemiroff Distinct. Її сертифіковано за схемою
міжнародного стандарту ISO 14024:1999.
За задумом розробників, новий продукт сприятиме збільшенню частки ринку Nemiroff у преміум сегменті з 45 до 58% до середини 2012 року і, заповнивши вільну цінову нішу (100 грн.) між Nemiroff Premium і LEX, перекине на себе споживачів - основних конкурентів у цьому ціновому сегменті.
І хоча нині бренд Nemiroff має найкращі показники з його знання та споживання серед марок-конкурентів в Україні, добре відомий у країнах найдальшого зарубіжжя, проте жорстка конкуренція як на локальних, так і на міжнародному ринках не дає змоги спочивати на лаврах ані менеджменту, ані акціонерам горілчаного виробника. Не виключено, що невдовзі це сподвигне міжнародну компанію на якісно нові бізнес-проекти, реалізація яких якраз і посприяє її прагненню до публічності й прозорості...