ЛІТНІ ШИНИ ПРИМІРЯЮТЬ «КАЛОШІ» БОРОТЬБА ЗА СПОЖИВАЧА ПІДШТОВХУЄ ВИРОБНИКІВ ДО ОСВОЄННЯ НОВИХ АСОРТИМЕНТНИХ НІШ

Поділитися
Щоб уявити собі чималі розміри ринку автомобільних шин, досить вийти на прогулянку й звернути увагу на незліченну кількість авто, що заповнили дороги, їхні узбіччя і навіть тротуари...
Дорогу не обирають...

Щоб уявити собі чималі розміри ринку автомобільних шин, досить вийти на прогулянку й звернути увагу на незліченну кількість авто, що заповнили дороги, їхні узбіччя і навіть тротуари. А вся ж ця диво-техніка, як правило, чотириколісна. Кожне колесо слід «взути». Крім того, у багажнику не завадить «запаска». Не варто забувати і про межі довговічності шин, а ще — про їхню сезонність, адже автолюбителів поступово привчили відмовлятися від позасезонних шин на користь літнього й зимового «взуття». Здавалося б, виробники такого неосяжного ринку з високим попитом мали б жити й не тужити. Може, так воно й було б, якби не горезвісна конкуренція. Адже на ринку шин за споживача борються найпотужніші світові корпорації і концерни, чимало з яких мають буквально сторічний досвід виробництва, мільярдні обороти, по кілька десятків великих підприємств, розкиданих по всьому світу. Тому просто назвати компанії, що посідають перші рядки у світовому табелі про ранги (Goodyear, Bridgestone, Michelin, Continental, Yokohama, Nokian...), додавши до них місцевих виробників (в Україні це «Дніпрошина» та «Росава») — це майже нічого не сказати. Адже кожна з них виробляє різні види шин та їхні різновиди. Боротьба виробників за збут ускладнюється й тим, що на сьогодні автомобільна шина — це добре розроблений продукт, тому, як стверджують фахівці, не слід очікувати значних інновацій у її конструкції. Можливі лише локальні поліпшення, які при відповідній маркетинговій стратегії дозволяють розширити асортимент продукції і привернути до неї увагу споживачів. Питання лише в тому, хто з виробників зробить це першим. У результаті на ринку з’являються вже не тільки зимові чи літні різновиди шинопродукції, а й енергозберігаючі «зелені» шини з низьким котним опором, шини з підвищеними експлуатаційними якостями чи літні шини HydraGrip, пристосовані для їзди мокрою дорогою...

По європейському «бездоріжжю»...

Дощ, калюжі, туман можуть зіпсувати навіть європейські дороги. Відтак знижується не лише комфортабельність їзди на автомобілі, а й безпека водіння. Світова статистика свідчить, що 15—30% дорожньо-транспортних подій (ДТП) у Франції, Німеччині чи Великобританії трапляється на мокрій дорозі. У сніг та ожеледь ДТП у цих країнах фіксуються не більш ніж у 12% усіх випадків. Мимовільні сумніви розвіюються, якщо під «аварійну» цифру підвести ще й погодну статистику. Виявляється, водіям Європейського континенту доводиться керувати автомобілем на вологій дорозі в середньому 141 день на рік. Рекордсмени щодо частоти опадів — міста Дублін (218 дощових днів на рік), Стокгольм (170), Франкфурт (169), Брюссель (163), Париж (161), Лондон (160). Навіть у таких містах, як Афіни, Мадрид чи Рим, дощі йдуть майже 100 днів на рік. Одне слово, від мокрих доріг автомобілістам нікуди не дітися. Розуміючи це, водії цінують якість керованості шин на мокрій дорозі навіть вище (70% опитаних), ніж короткий гальмівний шлях (60%) чи зносостійкість шин (69%).

…на гідрошинах

Загалом, цілком зрозуміло, чому компанія Goodyear витратилася на розробку й запуск у виробництво шин HydraGrip, що, за задумом авторів ідеї, мало гарантувати безпеку під час літнього водіння в Європі, коли погода швидко змінюється, а дощі чергуються з посухами. Але запропонувати нову якість — це лише половина справи. Потрібно ще донести її до споживача і, мабуть, найголовніше — довести йому свою правоту. Без відкритого тест-драйву ніяк не обійтися. Садити всіх потенційних покупців в авто не обов’язково, тому на старому військовому аеродромі, що під Будапештом, цим займалися журналісти ЗМІ Центральної та Східної Європи.

Однак залишався один момент, який у логіці презентації нових шин спочатку здавався задирливим як для компанії зі світовим ім’ям. Адже новинка відкрито порівнювалася з продукцією найближчих конкурентів Goodyear — шинами компаній Continental і Michelin. Тобто ні про які абстрактні шини (як у рекламі пральних порошків, у якій бренд порівнюється зі «звичайним» ПМЗ) у випробуваннях не йшлося. Природно, що генеральному менеджерові Центральноєвропейського регіону Хенріку Силвесту (присутньому на випробуваннях) довелося поставити пряме запитання: «Чи не здається вам, що вслід за публічними випробуваннями можуть, як мінімум, прозвучати претензії з боку конкурентів?» Відповідь була така: «Ми не завжди проводимо тести проти наших конкурентів. Але наразі не йдеться про конфіденційну інформацію, а характеристики випробовуваної продукції істотно вищі, ніж шин конкурентів. І ми вам це продемонструємо. Упевнений, ви зможете це відчути. Адже зазвичай удосконалення шин відбувається дуже повільно. Найчастіше поліпшення характеристик не перевищує 2—5%, порівняно з наявними зразками. В даному ж разі нам здається, що є істотніша зміна параметрів. Ми відкрито пояснюємо, чому це так, і конкурентам це нескладно перевірити. Тож ми чинимо цілком морально».

Брейк-данс у калюжі

Організувати тестування шин в умовах підвищеної вологості дороги було не важко. Весь день віяв холодний вітер і йшов дощ, тому водіям поливальних машин працювати доводилося небагато, та все ж вони час від часу намагалися демонструвати корисність своєї присутності. Два автомобілі Opel Corsa — один із шинами HydraGrip, а другий із Michelin — слухняно розганялися до необхідних 80 км/год, потім було екстрене гальмування на мокрій дорозі. Українським автожурналістам гальмувалося легко, але не дуже рівно — не завжди виходило з початком гальмування в одній і тій самій точці. Давалася взнаки й відмінність у роботі гальмової системи машин. У результаті розкид гальмівного шляху поперемінно становив у середньому півкорпуса авто, що так і не дозволило виявити явного лідера серед конкуруючих шин.

Визначитися допомогли водні маневри: мокрий слалом проводився на двох Honda Accord із шинами, відповідно, HydraGrip і Michelin, аквапланування в повороті — на дволітрових Opel Signum, «взутих» у HydraGrip і Premium Continental. Шини HydraGrip тримали мокру дорогу впевненіше, що дозволяло під час слалому виконувати повороти меншого радіуса, скорочуючи час тестування. Переваги остаточно визначилися після впевненого проходження аквапланування (простіше кажучи, крутий поворот у глибокій калюжі на швидкості). Honda на гідрогрипах, навіть значно перевищивши гранично допустиму швидкість входження у водний поворот (для таких випробувань — 70 км/год), залишалася цілком керованою. Щоправда, водія після цього ледь не дискваліфікували. Зате не залишилося місця сумнівам щодо ефективності нової технології DinamicDrain-TRED, яка й забезпечила шинам HydraGrip підвищений дренаж води, добре бічне зчеплення, поперечну стабільність на слизьких поверхнях, таким чином поліпшивши характеристики шини в умовах водіння на мокрих дорогах. Навіть коли вдаватися в подальші технічні подробиці, навряд чи ми розкриємо якийсь секрет для конкурентів, які напевно вже виношують плани повторити, а може, навіть перевищити параметри HydraGrip у своїх нових розробках. Не доводиться сумніватися в тому, що це станеться. Питання лише — коли і хто буде наступним? Дуже вже приваблива нова асортиментна ніша, та й технологічний прогрес невблаганний. Споживач же всього лише замовляє музику.

Коментар експерта

Хенрік Силвест,
генеральний менеджер Goodyear по Центральноєвропейському регіону

— Яку частку займає компанія на українському ринку?

— Гадаю, зараз частка становить близько 15%. Я кажу про всю групу Goodyear, тобто без розбивки її продукції на окремі бренди. У перспективі нас цікавить в Україні сегмент ємністю 1 млн. шин на рік. Це небагато, порівняно з 3—3,5 млн. шт., що виробляються всередині країни, але досить значна цифра, якщо її порівнювати з 0,5 млн. шин, нині імпортованих у країну.

— У чому, на вашу думку, особливості українського споживача?

— Українцям властиво пробувати щось нове, раніше недоступне. У них високий рівень освіти, вони раціонально мислять. У вашій країні ми бачимо більшу готовність вкладати гроші в якісну продукцію, ніж, наприклад, у Великобританії, де тільки в Лондоні можна продати бренд, а решта регіонів цікавляться лише дешевою продукцією. Ми намагаємося адаптувати свою продукцію для українського ринку. Наприклад, зимові шини UT500 були зроблені для України і протестовані там же на якість.

— Чи є плани налагодити виробництво в нашій країні?

— У короткостроковій перспективі — немає. А в довгостроковій — маємо намір або створити тут власне виробництво, або почати кооперацію з одним із національних виробників.

— Як би ви оцінили можливості місцевих виробників «Росава» та «Дніпрошина»?

— Ми поважаємо українських виробників. Але, з погляду технологій, їм дуже складно змагатися зі світовими компаніями. Динаміка технологій у виробництві шин дуже висока, тому, щоб конкурувати нарівні, їм знадобляться партнери й інвестиції.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі