ЛАСКАВО ПРОСИМО У БІЗНЕС!

Поділитися
Затяжна криза суднобудування, яке лише на десятому році незалежності України почало виявляти ознаки пожвавлення, спонукала миколаївські власті всерйоз зайнятися розвитком малого і середнього бізнесу...

Затяжна криза суднобудування, яке лише на десятому році незалежності України почало виявляти ознаки пожвавлення, спонукала миколаївські власті всерйоз зайнятися розвитком малого і середнього бізнесу. Якщо ще 1999 року на частку малих та середніх підприємств припадало 6% доходів міського бюджету, то 2000-го показник подвоївся, а 2001 року сягнув 18%. Позначилося те, що нарешті в місті взялися вирішувати проблеми підприємців-початівців не декларативно, а на ділі.

Левова частка приросту — від таких, здавалося б, не дуже значних видів діяльності, коли люди, створюючи власну справу, самі створюють собі робочі місця. Головний ефект дали заходи, покликані забезпечити велику прозорість у роботі місцевих чиновників із приватними підприємцями.

Чи знаєте ви, скільки потрібно було мати довідок та погоджень, щоб відкрити своє підприємство? Навіть за досить сприятливого режиму, що діє в Миколаєві вже кілька років, процес отримання дозволів на відкриття торгового кіоску, перукарні, майстерні побутового обслуговування забирав у середньому 270 днів. Ще наочніше ситуацію ілюструє грошова складова. Аналіз засвідчив, що для відкриття своєї справи бізнесмен-початківець повинен був витратити понад 2,5 тис. грн. Річ у тому, що численні відомства, з якими майбутні підприємці мають справу, наплодили навколо офіційних контор безліч госпрозрахункових підприємств, які спеціалізуються на наданні послуг майбутнім підприємцям.

Та більше, ніж грошові проблеми, бізнесменам-початківцям дошкуляли нервування. Адже треба було вже згаданих 200 з лишком днів не просто чекати дозволу, приміром, на будівництво, а й здійснювати виснажливі човникові рейси в кілька десятків контор, входити в контакт (найчастіше досить обтяжливий у фінансовому плані) з цілими загонами чиновників...

Наведення ладу в ланцюжку «влада — підприємництво» почалося з перегляду й упорядкування тарифів, які стягували госпрозрахункові організації. Представники влади і підприємців, з участю відомств, зібралися за «круглим столом» і проаналізували собівартість надаваних послуг та ціни, які бізнесменам доводиться за них платити. Відтак багатьом відомствам довелося вгамувати апетити.

Як справжній переворот у підприємницькому середовищі сприйняли недавнє нововведення в роботі місцевих органів влади з бізнесменами. Річ у тому, що вперше в Україні у Миколаєві відкрився незвичний офіс. Уявіть собі просторий хол, на робочих місцях сидять представники всіх потрібних підприємцю відомств та органів місцевого самоврядування. Навіть новачку ясно, хто де: ось пожежники, там — техінспектори, архітектори — всього представники 24 відомств та органів місцевого самоврядування. Це і є єдина комісія з видачі дозволів та погоджень представникам малого і середнього бізнесу.

Відвідувачам, яких, певна річ, приходить чимало, зорієнтуватися допомагає організаційний секретар комісії, до обов’язків якого входить регулювати потік відвідувачів, забезпечувати чітку роботу всієї служби.

Побувавши в цьому незвичному офісі та поспілкувавшись із його відвідувачами, ми наочно переконалися, наскільки простіше і швидше тепер приймаються рішення. Виявилося, що так званий «антиволокитний» офіс, як його вже встигли охрестити підприємці, щонайменше, втричі скоротив час, необхідний для різного роду погоджень при відкритті своєї справи. Та й у фінансуванні цього процесу відбулися рішучі зрушення. Витрати бізнесменів-початківців на відкриття свого бізнесу зменшилися більш ніж удвічі.

— Єдина дозвільна комісія народилася не на порожньому місці, — розповів кореспонденту «ДТ» організаційний секретар Євген Євтодьїєв. — У Миколаєві здавна працювала спеціальна комісія, що давала дозвіл на проведення або реконструкцію різних інженерних мереж у складному міському господарстві. Адже у великому місті, хоч би хто що будував, наосліп цього робити не можна — обов’язково напорешся на газові, водопровідні чи каналізаційні мережі. Але нова єдина комісія — це, звісно, щось інше. Вона, на відміну від своєї попередниці, бере на себе широкі й багатопланові завдання. Тут, без перебільшення, можна вирішити всі питання.

Показово, що презентація незвичного офісу відбулася вже тоді, коли він набув широкої популярності серед підприємців, багатьом дав путівку в життя. Високо оцінили співпрацю міської влади з підприємцями представники американського проекту «Бізпро», які надали миколаївським спеціалістам консультативну допомогу при втіленні цього проекту в життя. При створенні цього офісу враховано також досвід і західних країн, де побували представники Миколаєва. На думку керівників проекту, тепер область має найсучаснішу систему погоджень, необхідних для підприємницької діяльності.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі