Хто на вибори, хто — в автосалон

Поділитися
За місяць — 25 тисяч У жовтні й листопаді багатьом продавцям автомобілів здавалося, що українці вибирали не президента, а для себе — новий автомобіль...

За місяць — 25 тисяч

У жовтні й листопаді багатьом продавцям автомобілів здавалося, що українці вибирали не президента, а для себе — новий автомобіль. Принаймні чимало покупців відвідували автосалони не менш активно, ніж виборчі дільниці. Так, консалтингова компанія Auto-Consulting підрахувала, що в жовтні українці зареєстрували в органах ДАІ близько 25 тисяч нових легкових автомобілів. Це — абсолютний рекорд продажів легковиків у нашій країні за місяць, що перевищив навіть грудень 2003-го й квітень-травень 2004 року (коли спостерігався ажіотажний попит перед підвищенням мит на іномарки). Цікаво, що опитані «ДТ» автопродавці розходяться в оцінках попиту на автомобілі. Менеджери з продажів, які реалізують недорогі автомобілі виробництва України й Росії, констатують ажіотажний попит. Вони кажуть, що люди купують усі машини, які є в наявності, — ВАЗи, ГАЗи, ЗАЗи, Daewoo. При цьому російські машини в салонах є. Адже, крім того, що ВАЗи випускають чотири українських автозаводи (у Луцьку, Запоріжжі, Кременчуці та Херсоні), вони тепер без обмежень поставляються з Росії. Нагадаємо, що в Україні діє квотування на поставки російських малолітражних машин з об’ємом мотора 1,0—1,5 літра. Але недавно «АвтоВАЗ» розпочав випуск автомобілів ВАЗ-2107 і «десятої» серії з двигунами 1,6 літра, які не підпадають під дію квот. Гірші справи з їхніми конкурентами — Daewoo та Chevrolet, які, попри невпинне зростання цін, восени знову стали дефіцитом. Річ у тому, що поставки найпопулярніших у країні «іномарок» — Daewoo Lanos та Sens — сьогодні переорієнтовуються з Польщі в Україну. Адже з початку грудня маловузлове складання цих машин налагодять у Запоріжжі. «Пауза» між поставками збіглася з активізацією попиту на ринку, тому машини виявилися в дефіциті. Поставки автомобілів Chevrolet, вироблених на заводах GM-DAT, також не дуже ритмічні. Тож знайти їх у вільному продажі теж велика удача.

На дорожчі легковики, імпортовані в Україну, не має такого великого попиту. Закордонні авто добре продаються хіба що тоді, коли дилери пропонують хороші знижки чи інші вигідні умови придбання (подарунки, пільгове кредитування тощо). Наприклад, завдяки таким акціям трохи активізувалися продажі деяких моделей Skoda, Volkswagen, Nissan і Ford. А дорогі позашляховики і представницькі машини перед виборами майже не продавалися — мабуть, VIP-персони були зайняті важливішими справами, ніж купівля автомобіля.

Звідки гроші?

Причин такого сплеску кілька. За оцінками аналітиків, відбувалася реалізація відкладеного попиту, тобто потенційні покупці автомобілів (які планували зробити покупку на кілька місяців пізніше) стали реальними. Трохи вплинули вибори — штабам кандидатів потрібен транспорт, та й гонорари багатьох «штабістів» дозволили їм придбати нові «колеса». Крім того, у жовтні фермери й інші жителі сіл почали витрачати гроші за проданий врожай. На зростання попиту вплинула й економічна нестабільність. Адже тоді, коли долари можна було купити в обмеженій кількості, продаж автомобілів не лімітувався. Ще одне джерело надходження грошей на авторинок — зняті з депозитів вклади, які українці в період валютної нестабільності воліли вкласти в товар тривалого користування. А розмежування рівня попиту на різні авто (дорогі й дешеві) склалося з причини різних фінансових можливостей покупців. Адже ті, хто міг купити дорогу машину за 20—100 тисяч доларів, вирішили за краще вкласти гроші в більш надійний товар — нерухомість. А ті, кому на квартиру чи будинок забракнуло коштів, купили недорогий легковик.

Салон зачинено. Всі пішли на мітинг

Після виборів (особливо другого туру) ця ситуація ще більше загострилася. На недорогі «вітчизняні» машини залишався високий попит, а ось на іномарки — майже зник. Одна з причин такого стану — низька активність продавців і покупців. І ті, й інші почали дієво відстоювати свої політичні погляди (особливо це стосується столиці та західних регіонів), тому продажі «не йшли». Деякі автодилери майже в повному складі виходили на майдани, і автосалони просто не працювали. Також знизилася рекламна активність автопродавців, вони перенесли або призупинили акції з просування своїх машин. Як розвиватиметься ситуація на авторинку надалі — великою мірою залежить від політичної ситуації. Але вже сьогодні можна сказати, що навіть після врегулювання політичної обстановки в країні зростання і подальший розвиток авторинку стануть можливими лише через кілька місяців.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі