Екстрим: купівля шуби влітку!

Поділитися
Писати про хутро в тридцятиградусну спеку, коли відчуваєш одне бажання: скинути з себе все, не кажучи вже про шуби з норки чи каракулю?!..

Писати про хутро в тридцятиградусну спеку, коли відчуваєш одне бажання: скинути з себе все, не кажучи вже про шуби з норки чи каракулю?! Ця ідея видалася мені не тільки екстравагантною, а й божевільною... Уявила безнадійно порожні магазини із сумно обвислими на плічках масивними хутряними монстрами.

Яким же був мій подив, коли я довідалася, що в найпрестижніших київських салонах хутра новий сезон починається ще навесні, напередодні спекотного літа. Саме тоді в асортименті цих салонів з’являються нові моделі європейського зразка, й розраховувати на літні знижки, на жаль, не доводиться.

Зі знижкою і без

Не меншим відкриттям було те, що звичний «бабусин» варіант — шафа з нафталіном — уже не вчорашній, а позавчорашній день. Улітку хутро живе своїм власним життям, воно відпочиває — як ми на морі — у спеціальних сховищах з особливим режимом вологості та температури.

Щоправда, роблять населенню цю дуже поширену за кордоном послугу поки що не всі салони. А обходиться зберігання вашого пухнастого скарбу ні багато ні мало — 660 гривень за сезон! Зате його тут і почистять, і відремонтують — одне слово, повний сервіс.

Охочих прикупити влітку шубку зі знижкою чимало. Однак поширена в народі думка, що влітку хутро йде задарма, схоже, себе вичерпала. Невеликі відділи чи магазинчики з продажу хутряних виробів улітку «перекваліфіковуються», тому, відвідавши їх у липні, ви можете знайти там не шуби, а... купальники! Салони «середньої руки» найчастіше пропонують товари, привезені з-за кордону, наприклад із Туреччини. Своїх сховищ вони не мають, а хутро не любить спеки, тому меткі продавці улаштовують різноманітні акції та розпродаж, на яких знижки можуть сягати 50—70%.

Те, що не продалося в салоні, потрапляє в «стік», де можна купити шубку за низькою ціною. Проте на розмаїття моделей і розмірів тут тяжко розраховувати.

Не слід забувати, що великі розпродажі хутра відбуваються під Новий рік, тому до літа дешеві вироби не залежуються. Що ж до великих салонів, то в них своя стратегія продажу та цінова політика.

«Знижки в більшості салонів роблять у три етапи, — розповідає менеджер «Імперії хутра» Ольга Шестакова. — Перший — передсезонний — розпродаж відбувається у вересні-жовтні. Другий — передноворічний — узимку. І третій — найбільший — наприкінці сезону: це солодкі залишки, коли з вибором розмірів і фасонів уже не розженешся. Влітку в нас знижок немає. Хутро свіже, привезене на початку року з аукціонів, а моделі — ексклюзивні. Задовго до зими ще є час щось змінити в моделі, що сподобалася, і попрацювати з модельєром. Наприклад, замовити виріб в іншому кольорі або з іншим оздобленням. Клієнт може вибрати модель з норки і замовити її в соболі чи каракульчі. У нас величезна фабрика в Донецьку і широкий вибір хутра».

Переваги такого обслуговування в тому, що модель шиють під певного клієнта, а вартість така сама, як в аналогічного виробу в залі. Ціна виробу не змінюється, а строк виконання — місяць-півтора. Отже, готувати одежинку краще влітку...

І все-таки не лежить у покупця душа купувати шуби в літню спеку, та ще й без знижки. Чи не краще почекати до осені, коли мине хвиля першого розпродажу?

Продавці хутра наводять свої контраргументи: із вересня починається сезонний ажіотаж, і зали постійно переповнені. У штовханині та поспіху вибір надзвичайно ускладнюється — і це при тому, що коштує шуба чимало. Влітку ж у салоні можна провести не одну годину, щоб вибрати те, що необхідно...

Бункер... для шуби

Що ж готує модницям хутровий сезон 2008/2009 року? Виявилося, тримається тенденція минулого сезону, тобто в моді шубки прямого силуету з англійським коміром і під пасок — так званий «пальтовий» варіант.

Домінує, як і раніше, норка. Віддавання переваги гладенькому блискучому хутру продавці пояснюють практичністю і багатою гамою натуральних кольо­рів, яка сприяє втіленню фантазій модельєрів.

Модні вироби із соболя, рисі й особливо каракульчі (це вид молодого каракулю з дрібними, ще не сформованими завитками, за рахунок чого хутро має благородний рівний полиск).

Актуальним є оздоблення зі шкіри й застібки з ременями, оформленими стразами та намистинками.

Та, попри багатий вибір нових моделей, улітку продаж хутряних виробів усе-таки катастрофічно падає. Цифр продавці не розголошують, посилаючись на комерційну таємницю, але кожний, як може, намагається вийти зі становища.

«Улітку в нас у залах з’являються куртки та інші шкіряні вироби дорогих італійських марок, якими ми «розбавляємо» хутряний асортимент, — коментує Ольга Шестакова. — Вони актуальні й у спекотний сезон. Крім того, одним із наших основних напрямів є послуга зберігання. Вона приваблива тим, що клієнт може придбати шубу влітку і відразу здати її на зберігання, щоб отримати до зимового сезону в такій самій чудовій формі. Зберігаємо з 1 квітня по 1 листопада. Можна здати кілька виробів, зокрема дублянки з хутряним оздобленням, вовняні та кашемірові пальта — усе, що боїться молі. Що ж до хутра, то воно боїться прямих сонячних променів, спеки, опадів і вихлопних газів. Поводиться, як наше волосся, — вигорає й тьмяніє, тому його категорично не можна сушити на сонці чи біля батарей.

Не слід забувати, що хутро — живе, воно любить, коли за ним доглядають, тому бажана чистка, зокрема глибока, разом із міздрею, а коли потрібно — ремонт виробу. Пошкодження хутра під час чистки виключається — усі шуби застраховані страховою компанією, що зазначено в договорі...»

Фахівці попереджають, що, здаючи дорогу річ на зберігання, потрібно не забути оцінити її. Тут допоможе товарний чек на новий виріб, а якщо річ поношена, то її оцінюють приймальники за своєю оцінною шкалою. У договорі обов’язково має бути зазначено: стан виробу, сума страховки і види замовлених клієнтом робіт (ремонту).

В ідеалі вам мають запропонувати все — від дрібного ремонту у вигляді полагодженої петлі до заміни підкладки та фурнітури. Не зайвою виявиться переробка застарілого виробу — додавання оздоблення, каптура, заміна коміра. Усе це може підкоригувати модельєр.

До речі, за кордоном подібні послуги давно стали нормою роботи будь-якого салону, пов’язаного з хутром. Зростає їхня популярність і в Україні: в «Імперії хутра» торік кількість клієнтів, які скористалися цими послугами, зросла вдвічі. Протягом сезону ми обслужили таким чином понад дві тисячі клієнтів, причому значна частина їх купувала товар в інших салонах.

«Своїх» у салоні два роки обслуговують безплатно, а «прийшлим» зберігання обходиться приблизно в 100 у.о.

Такий ажіотаж спричинений тим, що, купуючи хутряний виріб, український покупець поняття не має, як за ним доглядати. Часто внаслідок незнання вишукана річ зазнає серйозного пошкодження...

У палантині — на Віденський бал

Хутро — це не тільки захист від холоду, а й окраса, розкіш і статус. У багатьох європейських країнах хутряні вироби носять цілий рік. Українці теж відходять від звичних стереотипів, купуючи останніми роками дорогі гламурні вироби.

«Сьогодні в колекціях престижних салонів обов’язково є моделі хутряних пелерин, які купують на весілля або як елемент оздоблення вечірніх суконь, — пояснює експерт. — Є шикарні величезні палантини, плетені чи цільнокроєні з норки, із багатою фурнітурою, застібками та стразами від Сваровскі. Крім того, пропонуємо жилетки, хустки-палантини, короткі моделі, які накидають на топ чи блузку, аби надати шарму всьому вбранню. Природно, це дороге задоволення, а діапазо цін такий: палантини — від 15 до 30 тис. гривень, шубка до стегна — від 30 тис., до середини коліна — від 40 тис., довга шуба (залежно від кльошу) — 60—80 тисяч.

Походивши торговельною залою, я переконалася наочно, що гламур обходиться українцям недешево. Проте, за свідченням продавців, торік, коли в нас проходив Віденський бал, відбою від покупців не було. Серед постійних покупців престижних салонів чимало акторів, депутатів, великих бізнесменів.

До речі, хутра для пошиття таких виробів купують на чотирьох провідних світових аукціонах — у Данії (Копенгаген), Фінляндії, Канаді та на Східноєвропейському аукціоні.

Найякісніші шубки шиють зі скандинавського хутра, оскільки місцевий клімат (м’яка зима і холодне літо) є найсприятливішим для вирощування норок. Зокрема в Данії третину валового доходу становить продукція звірогосподарств — там хутрову індустрію поставлено на широку ногу.

На жаль, як зазначають експерти, хутро в останні роки має стійку тенденцію до подорожчання, як, утім, і всі товари на світовому ринку. Його ціна на аукціонах залежить від місця виробництва й від того, наскільки багато шкурок привезли власники звірогосподарств і торгових домів.

Хтось купує дороге якісне хутро, хтось — скромніше й дешевше. А от продати готову модель — це мистецтво, яке потребує чималих знань, навичок і обігових коштів. Адже відвідуючи ресторан, ми платимо не тільки за вартість продуктів та їх приготування, а й за інтер’єр, обслуговування, прохолоду та приємну музику.

У солідному салоні хутра чоловік, який прийшов купити шубку для своєї дами, може розслабитися біля стійки бара, де його почастують спиртними напоями. Йому самому можуть запропонувати куртку з вовка, видри чи каракульчі.

Якщо сім’я прийшла з дітьми, вільний продавець-консультант пограється з ними або розфарбує книжку — усе це безплатно (ще б пак, при таких цінах!).

Тут панує правило: якщо жінка прийшла придбати дорогу річ, ніхто не має стояти в неї над душею. Але навіть якщо клієнт не зробив покупки цього дня, йому розкажуть про нову колекцію і нададуть необхідну інформацію.

Шкода, що такий сервіс є поки що привілеєм для небагатьох. Середньостатистичному українцеві, аби прикупити за літо шубку, доведеться чимало попотіти, побігавши по «стоках» і розпродажах…

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі