На тлі скорочення продажів автомобілів більшість дилерів змушена буде концентруватися на сфері послуг, що позитивно вплине на рівень автосервісу, вважає директор зі стратегічного і корпоративного розвитку концерну «НІКО» Максим Рабинович.
За його словами, навіть у великих дилерських мережах, які від початку створюються з урахуванням інтересів споживачів, були певні недоліки в сервісних центрах, оскільки основний акцент робився на продажі.
«Охолодження ринку мало настати, інакше через рік ми теоретично втратили б усіх покупців. Адже люди вже знемагали від недостатнього рівня сервісу в автомобільній галузі. Коли все продається і потрібен не менеджер з продажу, а просто касир, який виписує рахунки й приймає гроші, — це ненормальна ситуація», — відзначив він у коментарі для «Дзеркала тижня».
Сьогодні, в умовах вкрай низького купівельного попиту і жорсткої конкуренції, втриматися на плаву, орієнтуючись на продажі, — неможливо, переконаний Рабинович.
«Якщо раніше дилер у середньому заробляв до 10% на продажу автомобілів, то в останні роки його заробіток знизився до 6—8%. Нині ж нормальна націнка — 3—4%. Із цим практично неможливо вижити, з огляду також на те, що багато дилерів узяли кредит на розвиток», — відзначив він.
Водночас, кризова ситуація в галузі, на його думку, має і свої плюси. Зокрема, тепер дилери почали активно працювати над сферою послуг і автомобілісти зможуть скористатися значно кращим рівнем сервісу, ніж у докризові часи.
«Вважаю, що криза багатьох приведе до тями, і люди вже не думатимуть, що для продажу достатньо товар розмитнити, завезти й кинути на полиці, а там усе розметуть», — підкреслив він.
Докладніше читайте у статті Віктора Власова «Підмога. Зниження автопродажів змусило дилерів розвивати автосервіс» у свіжому номері «ДТ».