Понад тисячу років тому Омар Хайям писав: «Вино заборонено, але є чотири «але»: дивлячись де, з ким, коли та чи в міру пити. За дотримання цих чотирьох умов розсудливим вино дозволено». Не знав великий любитель поезії і вина, що в наші дні йому обов’язково треба було б висунути ще одну, п’яту умову: що саме пити? Бо підробок, які ганьблять і ім’я, і смак цього святого напою, сьогодні в Україні хоч греблю гати. Звідки беруться фальсифікації і як із ними боротися?
А розпочинається якість вина з землі й винограду — ось ті два стовпи, на яких тримається слава будь-якого вина. У цьому сенсі виноробному підприємству «Коблево» пощастило — воно розташоване між Одесою і Миколаєвом на мальовничому березі Чорного моря, на території стародавнього ландшафтного парку Тілігуло, поблизу античної Ольвії. Поруч із селищем Коблеве — острів Березань, у минулому — острів Буян (пам’ятаєте, у Пушкіна «Мимо острова Буяна, в царство славного Салтана»?), де й нині можна побачити безліч уламків амфор, у яких у давнину зберігали вино. Саме тут, у цих унікальних кліматичних умовах уже понад 30 років вирощують цінні сорту винограду, які перетворюються потім на вина «Коблево».
Хороший виноград — одна з запорук успіху будь-якого виноробного підприємства. На жаль, сьогодні дуже мало вітчизняних виробників використовують свої ресурси. Якісні закордонні виноматеріали коштують дорого. Тому виробники знижують вимоги до закупівельних матеріалів, що позначається, передусім, на якості вин і призводить до збільшення фальсифікату в країні.
Голова правління ВАТ «Коблево» Віталій Бабинін на прес-конференції, проведеній в Києві, в агентстві УНІАН, пояснив причину існування на ринку низькоякісних вин: «Сьогодні далеко не кожен виноробний завод має власні виноградники. Звідси — низька якість виноматеріалів, закуплених таким заводом і як результат погані вина. На нашому заводі понад 80% виноматеріалів виготовляються з власного винограду».
Площа виноградників ВАТ «Коблево» дорівнює 900 га. У найближчому майбутньому підприємство планує збільшити плантації до 1100 гектарів, до розмірів тієї площі, що була в розпорядженні заводу на початку 80-х років, але внаслідок тодішньої антиалкогольної урядової кампанії її довелося скоротити. На щастя, нині держава хоч певною мірою, але підтримує виноградарів, відраховуючи їм частину коштів, які надходять від одновідсоткового збору з обороту алкогольних напоїв і пива. За офіційними даними, цей збір щорічно приносить майже 100 млн. грн. Проте фахівці вважають: для розвитку виноградарства щорічно потрібно коштів у 6—7 разів більше.
Аби відповідати сучасним світовим стандартам, на підприємстві «Коблево» постійно модернізують устаткування. У 1998-му, після цілковитої реконструкції заводу та встановлення нової італійської технологічної лінії «Бертолазо» для розливу виноградних вин, підприємство ніби здобуло нове життя й у стислі терміни посіло перше місце серед виробників виноградних вин у країні. А 2003 року ВАТ «Коблево» інвестувало в свій розвиток 3 млн. грн.
Потужна сировинна й виробнича база, правильна рекламно-маркетингова політика й налагоджена система дистрибуції привели до того, що на початок 2004-го, відповідно до досліджень міжнародної компанії ACNielsen, «Коблево» визнано лідером за продажами національного винного ринку України.
Завдяки чудовій виробничій базі, ВАТ «Коблево» випускає всі можливі категорії вин: сухі, напівсухі, напівсолодкі, кріплені, десертні. Зараз столові вина становлять 70% від загального виробництва. «Така спеціалізація пов’язана з тим, — пояснює маркетинг-координатор ТМ «Коблево» Лариса Лева, — що нині в Україні, відповідно до проведених нами досліджень, дедалі більше людей віддають перевагу столовим винам. А це, у свою чергу, говорить про зростання культури споживання вина в країні. Згаданий факт особливо приємний, бо, з одного боку, при розробці нових вин ми орієнтуємося на смаки споживачів, а з іншого — прагнемо розвинути сферу виноробства в Україні, довести її до світового рівня».
Більшість вин «Коблево» виробляється за оригінальною рецептурою, розробленою технологами заводу. Це дуже важливо для національного ринку України. Поставки вин «Коблево» до Росії і Прибалтики — безпосереднє свідчення визнання якості вітчизняної продукції. Для працівників заводу здійснюються різноманітні соціальні програми — це проведення постійних семінарів на заводі, забезпечення працівників житлом і путівками на оздоровчі курорти й т.п.
Загалом в асортименті вин «Коблево» 32 найменування, тут частіше, ніж в інших українських виробників, з’являються новинки. Так, у лютому поточного року ВАТ «Коблево» почало випускати сухі білі вина «Трамінер» і «Рислінг», напівсухе біле «Венеція», напівсолодке червоне «Жозефіна», виготовлене за унікальною технологією. Принаймні французькі винороби з Бордо, спробувавши «Жозефіну», сказали: «Таке чудове вино прикрасило б винну колекцію будь-якого з французьких королів».
«Коблево» — перше та єдине підприємство, котре випустило спеціальну карту вин, де докладно розповідається, яку страву з яким вином вживати. Пригадайте самі, як часто під час застіль перед багатим на різноманітну смакоту столом ми не знаємо, що вибрати до запропонованого напою. Із картою вин відразу все стає зрозуміло. І тіло, і душа почуваються добре. Друзі. Вино. Душевне тепло. Ці прості істини лягли в концепцію торгової марки «Коблево», чиї вина об’єднують рідних і близьких людей, створюють атмосферу тепла й хорошого настрою.
Висока оцінка продукції вин «Коблево» підтверджується двома золотими, 18 срібними й 10 бронзовими нагородами на різноманітних міжнародних винних конкурсах і фестивалях.
Внесок «Коблево» в українське виноробство істотний, перспективи — величезні. «Вино в житті не все, але життя без вина — ніщо», — так казав Хайям. Так кажуть лідери ринку. Із цим готовий погодитися і я.