АЖІОТАЖ... ЗІ ЗНИЖКАМИ ПІСЛЯ РІЗДВЯНИХ АВТОРОЗПРОДАЖІВ ПОЧАЛИСЯ ЛЮТНЕВО-БЕРЕЗНЕВІ

Поділитися
У квітні іномарки, найімовірніше, подорожчають. Держава знову змінює правила гри на автомобільному ринку...

У квітні іномарки, найімовірніше, подорожчають. Держава знову змінює правила гри на автомобільному ринку. Але більшість автомобільних продавців замість того, щоб трохи підвищити ціни і заробити на, здавалося б, неминучому ажіотажі, знижують їх.

Запланованого сплеску не сталося

Ухвалений українським парламентом на початку лютого Закон «Про розвиток автомобільної промисловості України» у разі його підписання Президентом має набрати чинності на початку квітня. Відповідно до цього документа, ввізні мита на нові автомобілі підвищуються з 2—5% до 15—20% (залежно від об’єму двигуна автомобіля). На вживані авто ставки мит становитимуть 20—30% від митної вартості машини, що неминуче позначиться на ціні «свіжозавезеного» секонд-хенду. Відповідно, зростання цін на всі іномарки не уникнути. Експерти впевнено прогнозують, що після набрання чинності новими ввізними митами вартість нових імпортних легковиків підвищиться на 10—15%, ще більше мають зрости ціни на вживані іномарки, ввезені з-за кордону. Відповідно до законів ринку, якщо споживачі дізнаються про такі заплановані стрибки цін, попит на «приречені» товари істотно підвищується. Покупці беруть усе, попри ціну. Продавці теж не сидять склавши руки: активно завозять і пропонують ходову продукцію, найчастіше не забуваючи трохи підвищити ціну на неї. Товар однак «іде», попри все. Усі залишаються задоволеними.

Так буває найчастіше, але не цього разу. Сьогодні на авторинку спостерігається парадоксальна ситуація: попри близьке подорожчання легковиків, дилери... знижують на них ціни. Чому так відбувається? Давайте розберемося.

Ажіотаж уже був

Очікуване підвищення мит і відповідне збільшення цін на іномарки «підігрівало» український автомобільний ринок протягом усього 2003 року. Законопроекти, покликані підтримати вітчизняного виробника, передбачали різні набори пільг автозаводам, але завжди містили пропозиції підвищити мита на імпортні транспортні засоби. Так, у середині року цілком реальною величиною була ставка мита у 30%, але під кінець року представники автоімпортерів і виробників зійшлися на ставці 15% для малолітражок (об’ємом двигуна до 3 л) і 20% для машин вищого класу. У листопаді-грудні можливість прийняття цього закону була дуже високою, його навіть прийняли в першому читанні. Але парламентська криза, пов’язана з конституційною реформою, не дозволила «провести» закон у цілому. Саме наприкінці 2003 року на українському авторинку спостерігався небувалий ажіотажний попит. Традиційне зростання продажів, яке буває наприкінці кожного року, підстьобнуло очікування підвищення мит. У результаті в грудні 2003 року вітчизняні споживачі поставили абсолютний рекорд покупок — у країні було продано майже 22 тисячі нових легковиків! Стільки автомобілів торік продавалося за два-три місяці. У грудні було реалізовано величезний відкладений попит на легковики, тобто ті, хто спокійно планував придбати машину в найближчому майбутньому, зробили це наприкінці року.

Знижки напередодні подорожчання

Загалом, у січні та лютому 2004 року ні грошей, ні охочих купувати нові автомобілі не виявилося. Автосалони після недавнього «набігу» покупців стояли пусткою, продавці нудьгували, на автомобілі покупців не було. І навіть ухвалення парламентом зазначеного закону в цілому істотно не вплинуло на ситуацію. Водночас у автодилерів після вдалого місяця залишилося багато грошей, і вони поспішили завезти в Україну «свіжі» партії автомобілів. Тим більше що в Європі й світі ціни на автомашини трохи впали — моделі, вироблені наприкінці року, у новому році продаються з істотними знижками. Таким чином, після різдвяних розпродажів в Україні почалися нові — зимово-весняні. Наприклад, на BMW 2003 року випуску, Samsung SQ5 базових комплектацій, що перебувають на складах в Україні, поширюється знижка 10%. На машини марки Peugeot, виготовлені 2003 року, знижки, залежно від моделі, становлять від 3500 до 20 тис. грн., на Skoda Fabia — від 700 до 850 євро. Один із дилерів Toyota пропонує модель Camry 2,4 на 10 тис. грн. дешевше, ніж зазвичай, одна з моделей Volvo стала доступнішою на 2200 євро! До речі, більшість акцій завершуються наприкінці березня — саме перед можливим вступом у силу закону, який підвищує мита.

— У такий спосіб ми залучаємо клієнтів, для яких ціна автомобіля — одна з найважливіших його характеристик, — пояснює «ДТ» менеджер із продажів одного з автосалонів. — Після підвищення мит такий покупець точно не купить імпортного автомобіля, а знижки дають йому шанс стати власником нової іномарки, хай навіть попереднього модельного року.

Така політика автопродавців дає результати — в автосалонах з’являються клієнти.

Втім, навіть якщо закон не буде підписаний Президентом, із квітня ціни на нові автомобілі все одно можуть підвищитися. По-перше, вичерпається запас машин попереднього модельного року і нові машини будуть дорожчими за своїх попередників. По-друге, у квітні-травні очікуються масові поставки абсолютно нових моделей, які теж не будуть дешевшими. Так, в Україні з’явиться новий VW Golf п’ятого покоління, наступна версія Skoda Octavia, Peugeot 407 і деякі інші. Зміниться модельний ряд і найдоступніших автомобілів. Наприклад, «найдемократичніший» за ціною автомобіль представницького класу «Волга» за рахунок цілого ряду змін зовнішнього вигляду і салону подорожчає на 800 дол. Найдешевший позашляховик УАЗ-3151 також істотно змінить «начинку», стане називатися UAZ Hunter і коштуватиме на 1500 дол. дорожче. Тож березневі розпродажі, схоже, справді стануть останнім шансом придбати 2004 року новий автомобіль за невисоку ціну. Якщо ж на зазначені чинники накласти мультиплікатор збільшення мит, сьогоднішні ціни через півроку можуть виявитися просто смішними... Можливо, тоді 2004 рік змінить традицію останніх років і не встановить чергового рекорду продажів легковиків в Україні...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі