Єврокомісар із питань торгівлі Валдіс Домбровскіс буде наполягати на менших обмеженнях для європейського бізнесу з боку Пекіна під час чотириденного візиту до Китаю. Водночас, на нього можуть чекати жорсткі розмови про заплановане розслідування ЄС щодо імпорту китайських електромобілів, повідомляє Reuters.
Домбровскіс візьме участь у спільному торгово-економічному діалозі, зустрінеться з китайськими чиновниками та європейськими компаніями, що працюють у Китаї, а також виступить із двома промовами під час своєї поїздки 23-26 вересня до Шанхаю та Пекіна.
Для ЄС цей візит має на меті відновити діалог із Китаєм після його закриття через COVID-19 і на тлі зростання настороженості Європи щодо тісніших зв'язків Пекіна з Москвою після російського вторгнення в Україну у 2022 році.
Домбровскіс прибуде трохи більше ніж через тиждень після того, як виконавча влада ЄС заявила, що вивчить можливість запровадження штрафних тарифів для захисту європейських виробників від імпорту дешевших китайських електромобілів.
Це розслідування може призвести до більш прохолодного прийому єврокомісара у Китаї, але джерела, обізнані з цією поїздкою, кажуть, що вона може бути корисною для більш цілеспрямованої дискусії про "торговельні подразники".
ЄС пов'язує свій торговельний дефіцит у 400 млрд євро (426,32 млрд доларів США) частково з обмеженнями Китаю для європейських компаній і заявляє, що ринок блоку здебільшого відкритий.
Торгова палата ЄС у Китаї заявила, що Пекін надсилає суперечливі сигнали іноземному бізнесу. Швидке економічне відновлення, яке очікувалося після відкриття кордонів Китаю у січні, не відбулося.
"Попри офіційні заяви, спрямовані на поліпшення бізнес-середовища, було прийнято безліч законів, спрямованих на національну безпеку, що поглибило невизначеність і підвищило ризики для дотримання законодавства", - йдеться у звіті Торгової палати.
Це включає, зокрема, антишпигунський закон Китаю, який забороняє передачу інформації, пов'язаної з національною безпекою та інтересами країни. Це може призвести до покарань для іноземних компаній, які займаються звичайним бізнесом.
Очікується, що під час візиту ЄС також попросять роз'яснити, що означає "зменшення ризиків” у відносинах із Китаєм.
Представники ЄС заявляють, що блок намагається обмежити залежність від другої за величиною економіки світу, особливо в питаннях матеріалів і продуктів, необхідних для зеленого переходу, але бажає зберегти торговельні зв'язки.
Раніше повідомлялося, що Пекін розкритикував розслідування ЄС щодо надання великих держсубсидій Китаєм своїм виробникам електромобілів, заявивши, що цей крок матиме "негативний" вплив на економічні та торговельні зв'язки. Також Китай дорікнув іноземним автовиробникам за те, що вони не встигають за технологічними інноваціями.
Розслідування відкривається, попри побоювання заходів у відповідь з боку Китаю. Це є ознакою зростання тривоги щодо здатності європейських виробників конкурувати з китайською промисловістю. Китай є домом для низки виробників електромобілів, які підтримуються державними стимулами. Китайські автовиробники готуються збільшити продажі в Європі за допомогою низки конкурентоспроможних електромоделей, які, в разі успіху, можуть “витіснити” деяких найбільших виробників у ЄС.