UA / RU
Підтримати ZN.ua

ЄС розпочне розслідування щодо державного субсидування електромобілів із Китаю — Bloomberg

Це може призвести до запровадження тарифів для китайських виробників.

ЄС розпочне розслідування надання великих держсубсидій Китаєм своїм виробникам електромобілів, оскільки блок стурбований здатністю власної промисловості конкурувати, повідомляє Bloomberg.

Глава Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн оголосила про початок розслідування в середу, 13 вересня, заявивши, що світовий ринок заполонили дешеві китайські автомобілі.

Читайте також: Китай зміцнює позиції світового лідера у сфері відновлюваних джерел енергії — The Guardian

"Їх ціна штучно утримується на низькому рівні за рахунок величезних державних субсидій. Це спотворює наш ринок. І оскільки ми не приймаємо це спотворення зсередини на нашому ринку, ми не приймаємо його ззовні”, - заявила глава виконавчої гілки влади ЄС у своїй щорічній промові в Європарламенті.

Розслідування відкривається, попри побоювання заходів у відповідь з боку Китаю. Це є ознакою зростання тривоги щодо здатності європейських виробників конкурувати з китайською промисловістю.

Китай є домом для безлічі виробників електромобілів, які підтримуються державними стимулами як для промисловості, так і для покупців, і багатьом з його компаній-початківців ще потрібно навчитися стабільно генерувати прибутки.

Китайські автовиробники, зокрема BYD та Nio Inc., готуються збільшити продажі в Європі за допомогою низки конкурентоспроможних електромоделей, які, в разі успіху, можуть “витіснити” таких виробників масового ринку, як Stellantis NV та Volkswagen. Усередині країни китайські автовиробники перебувають під тиском на тлі уповільнення споживчого попиту, що спричинило агресивну цінову війну.

Компанія BYD, яка цього року витіснила Volkswagen з позиції найбільш продаваного автомобільного бренду в Китаї, розширила свою присутність у близько 15 країнах Європи. Її кросовер Atto 3 став найбільш продаваним електромобілем у Швеції в липні. Компанія планує запропонувати нові моделі.

Читайте також: Зміни клімату можуть вбити мільярд людей – вчені

У межах своїх кліматичних цілей, спрямованих на скорочення викидів, ЄС запровадив заборону на автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, починаючи з 2035 року.

Цього року блок тимчасово переглянув свої правила надання державної допомоги, щоб протистояти масивним субсидіям, які надають США та Китай, особливо в галузі зелених технологій. ЄС особливо стурбований економічною практикою Китаю, закликаючи Пекін відкрити свій ринок для відновлення балансу двосторонніх торговельних відносин.

Розслідування щодо китайських електромобілів - це перемога французького уряду, який давно попереджав про наплив транспортних засобів із Китаю, що витісняють європейські аналоги.

Фон дер Ляєн також повинна буде незабаром вирішити, чи дотримуватися планів щодо запровадження з наступного року тарифів на перевезення електромобілів між ЄС і Великою Британією, що, на думку деяких чиновників і представників галузі, завдасть шкоди європейським автовиробникам і посилить конкуренцію з боку Китаю. За даним Bloomberg, це питання все ще обговорюється, і остаточне рішення про те, чи варто відкладати цей крок, ще не прийнято.

Читайте також: Країни ЄС повинні подолати "розрив у плануванні", щоб досягти кліматичних цілей — The Guardian

Раніше повідомлялося, що рішення Пекіна обмежити експорт критично важливих мінералів ударить по ключових секторах у зусиллях ЄС із декарбонізації економіки і демонструє межі прагнень Заходу вивести ланцюги поставок далі від Китаю. 

Китай є найбільшим світовим виробником галію та германію, на експорт яких запроваджені обмеження і які мають вирішальне значення для напівпровідникової, телекомунікаційної та електромобільної галузей. ЄС отримує 71% галію і 45% германію з Китаю. Нові експортні обмеження Китаю ускладнять “зелений перехід” ЄС, пише Bloomberg.