Міністр європейських справ Фінляндії Андерс Адлеркройц вважає, що диверсія на підводному газопроводі Balticconnector навряд чи була випадковою і так само малоймовірно, що вона сталася без відома Пекіна, пише POLITICO.
«Я не морський капітан. Але я гадаю, що ви помітите, що сотні кілометрів тягнете за собою якір. Я думаю, що все вказує на те, що це було навмисно. Але, звичайно, поки що ніхто в цьому не зізнався», — сказав Адлеркройц в інтерв’ю.
Наразі Фінляндія та Естонія продовжують розслідувати аварію на Balticconnector, 77-кілометровому газопроводі, який з’єднує дві країни-члени НАТО на дні Балтійського моря. Трубопровід був пошкоджений приблизно 7-8 жовтня разом із двома телекомунікаційними кабелями, що з’єднують Естонію з Фінляндією та Швецією.
Проведе фінською владою розслідування визначило головним підозрюваним китайський контейнеровоз Newnew Polar Bear, який, як вважають, тягнув якір через дно Балтійського моря, перерізавши кабелі та газопроводи. Якір, який важить 6000 кілограмів, дістали за кілька метрів від місця пошкодження.
З тих пір Фінляндія та Естонія підтримують зв'язок з китайською владою, щоб забезпечити належну співпрацю зі слідством. Раніше цього тижня Baltic Times повідомило, що обидві європейські країни хочуть надіслати представників до Пекіна для перевірки судна, яке зараз прямує до китайського порт .
Адлеркройц сказав, що він не може припускати, чи була здійснена судном диверсія схвалена урядом Китаю. Однак стрімке повернення судна до Китаю викликає деякі питання, сказав він.
«Якби я, як капітан, зробив би щось, що не схвалив би китайський уряд, то я б хвилювався щодо повернення зі своїм човном до Китаю», — сказав він.
Міністр оборони Естонії Ханно Певкур в інтерв’ю шведському громадському мовнику SVT минулого місяця висловив подібну точку зору, наголосивши, що капітан корабля, безумовно, «зрозумів, що щось не так» після того, як понад 180 км тянув якір понад.
Інцидент з Balticconnector стався більше, ніж через рік після пошкоджень газопроводів Nord Stream, що з’єднували Росію з Німеччиною. Він викликає занепокоєння щодо безпеки підводної критичної інфраструктури та необхідності вжити заходів для її захисту від зовнішнього саботажу. Незважаючи на міжнародне розслідування, винних у атаці на Nord Stream досі не встановлено.