Президент Росії 3 здається світові мало не блазнем, коли намагається показати себе в ролі сильного і непереможного мачо. Але на росіян він справляє саме те враження, яке б він хотів. В очах виборців він сильний і непереможний національний герой.
Про це на сторінках The Guardian пише Джонатан Джонс, нагадуючи про нещодавню підводну подорож Путін в Чорному морі на батискафі. Для західних спостерігачів за такі вчинки російського президента роблять його схожим на злодіїв із фільмів про Джеймса Бонда.
"Куди він прямує? В своє таємне підводне сховище? Насправді ж він колонізує історію" - йдеться в статті.
Путін спустився на дно, щоб оглянути затонулий багато століть тому візантійський корабель для того, щоб потім вигадати нову пропагандистську байку про стародавність Росії і російську ідентичність Криму.
Анексія півострова – факт, з яким НАТО і ЄС не знають, що робити. Але Путін все одно намагається довести права Росії на захоплену територію України, спускаючись на батискафі в море біля її узбережжя. На думку автора, такі дії російського президента дуже небезпечні і нагадують про 20-30 роки минулого століття.
"Лідери-націоналісти базували свої посягання на древніх правах і міфічних національних ідентичностях, як от Путін зараз. Націонал-соціалісти відродили старі претензії Німеччини на територію від Ельзаса до земель, завойовний лицарями Тевтонського ордену. Та пропаганда теж спрацювала в країні, хоча закордоном над Гітлером сміялися", - нагадує оглядач.
Тож автор не радить сміятися з підводних подорожей Путіна і ставитися серйозно до його спроб переписати історію. Видання Newsweek писало, що брехливі новини Путіна – це лише початок. Весь цей час медіа-експерти і політики на Заході відкидали навіть припущення, що Путін коли-небудь зміг би почати пропагандистську війну проти Заходу. Що взагалі Кремль міг би запропонувати глядачам в Європі чи США? Чому раптом американці і європейці повинні почати слухати пропагандистські телеканали Кремля?
Відповідь на ці питання складається з двох літер: RT. Висміяний колись за підспівування владі Росії позицію телеканал Russia Today перетворився на потужне міжнародне ЗМІ, який транслює свою брехню багатьма мовами.
Раніше Леонід Бершидський на сторінках Bloomberg писав, що російська пропаганда за кордоном зазнала поразки. Він звертає увагу на результати дослідження компанії Pew Research Center, під час якого були опитані більше 45 тисяч людей в 40 країнах світу. Опитування проходило починаючи з березня цього року.
Проаналізувавши всі відповіді, експерти зробили висновок, що майже скрізь люди погано ставляться до Росії. При цьому мешканці Європи не люблять її більше, ніж американці. Крім того, у Москви мало друзів на Близькому Сході і в Південній Америці. Дані Pew Research Center свідчать про те, що гроші на пропаганду на Заході просто марнуються. Зусилля пропаганди не зосереджені на Азії і Африці, де Росія і Путін найбільш популярні. А в Європі і США, мешканців яких Кремль і намагається схилити на свій бік, ці зусилля не спрацювали.
В цей же час, старший співробітник Legatum Institute Петро Померанцев писав на сторінках Financial Times, що Путіна можна перемогти новинами і серіалами. Експерти Endowment for Democracy радять створити інформаційні агенції чи телеканали новин, які будуть звертати увагу на теми, яких Москва уникає.