UA / RU
Підтримати ZN.ua

Бідні країни загрожують боротьбі з глобальним потеплінням – Bloomberg

Підвищенням температури Землі навіть на півтора градуси спричинить за собою величезні наслідки для планети

Найбільше від глобального потепління постраждають бідні країни, а боротьба зі зміною клімату на Землі опинилася під загрозою саме через бідні країн Африки та Азії, чия економіка поки не зможе відмовитися від вугілля та автомобілів з бензиновими двигунами, пише американське агентство Bloomberg.

Середня температура на Землі вже підвищилася на 1,2 градуса за Цельсієм, а екстремальні погодні умови вже відчуваються по всій планеті - від Канади до Китаю.

За даними Climate Action Tracker, наша планета може потеплішати ще 2,4 градуса до кінця сторіччя.

У спецзвіті ООН щодо глобального потепління за 2018 рік мовиться, що підвищенням температури Землі навіть на півтора градуса спричинить величезні наслідки для планети, серед яких багатометрове підвищення рівня моря протягом сотень й тисяч років, а також масове вимирання флори та фауни.

Для зупинки глобальної зміни клімату та потепління планети країнам необхідно скоротити частку вугілля у виробленні електроенергії до менш як 2% до 2050 року. Країни "Великої двадцятки" так і не змогли домовитися про те, як це зробити.

На перші 20 економік світу припадає трохи менше половини від усіх викидів у світі. Але більша ж частина вугільних викидів зосереджена в бідніших країнах. А вони поки не збираються міняти модель своєї економіки. Бангладеш та В'єтнам вже сказали, що не впораються з амбітними екологічними цілями й поки не будуть ставити для себе такі амбіції, поки багаті економіки їх не профінансують.

Через зростання населення шкідливі викиди в бідних країнах скоро збільшаться ще сильніше. У приклад Bloombeg приводить африканську країну Кенію, де викиди вуглекислого газу з 2005 року виросли удвічі. Більшість цих викидів припадають на столичний транспорт в Найробі, де кожні 8 років подвоюється кількість автомобілів. А найпопулярнішим громадським транспортом в Найробі залишаються дизельні мікроавтобуси.

Читайте також: Через зміну клімату у світі не залишиться жодного безпечного місця — The Economist

Детальніше про ціну кліматичних змін читайте в статті Володимира Панченка та Наталії Резникової "Економіка після теплового удару".