В українських школах приділяється недостатньо уваги критичному читанню, оскільки критичне мислення поки що не увійшло до освітньої практики країни в належній мірі, заявила начальник Відділу досліджень і аналітики Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) Тетяна Вакуленко.
В інтерв'ю для DT.UA чиновник припустила, що українські школярі, які наступного року візьмуть участь у авторитетному міжнародному порівняльному дослідженні якості освіти PISA (Programme for International Student Assessment), можуть зіткнутися з труднощами в даній області.
"Критичному читанню в наших школах приділяється недостатня увага, бо критичні міркування ще не ввійшли в освітню практику в такій мірі, в якій мали б увійти. У PISA справді є дуже цікаві і дуже важливі для сучасної людини завдання, як, наприклад, заповнення анкети при пошуку роботи, прочитання матеріалів дискусії між двома спеціалістами-науковцями і висловлення власних міркувань стосовно цієї дискусії (хто з них, на твою думку, правий і чому). Має бути розуміння, що на дискусійні запитання немає абсолютно правильної відповіді, що не все складається з чорного і білого", – наголосила представниця УЦОЯО.
Нагадаємо, Україна візьме участь в авторитетному міжнародному дослідженні якості освіти – PISA (Program for International Student Assessment), спрямованому на порівняння освітніх систем країн світу. Дослідження охоплює 80 країн і обійдеться Україні приблизно в 50 тис. євро на рік протягом чотирьох років.
Раніше Юлія Самаєва у своїй статті для DT.UA писала, що ситуація з якістю і релевантністю знаньвипускників українських середніх і вищих навчальних закладів набула критичного характеру.
За її словами, українські інвестиції в освіту і людський капітал не дають жодної економічної віддачі.
Детальніше про цілі та методи проведення PISA, а також про значення даного дослідження для України, читайте у матеріалі Оксани Онищенко "Українських школярів порівняють з однолітками з інших країн" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".