В освітній реформі "Нова українська школа" (НУШ) особливу увагу приділяють розвитку емоційного інтелекту - соціальних та комунікативних компетентностей. Новий фокус школи - навчити учнів вибудовувати ефективні відносини з іншими і розуміти власні емоції. Про це пише у статті "Інтелект успіху" Олександра Дмитренка.
Навчання без розвитку емоційної складової інтелекту може викликати складнощі у побудові відносин, розумінні своїх потреб і бажань, визначенні свого місця в соціумі.
Розвиток емоційного інтелекту допомагає під час кризи керувати своїми емоціями і зберігати здоров'я.
Емоційний інтелект допомагає вчитися на власному досвіді. Якщо дитина доторкнеться до гарячої плити, ввона запам'ятає відчуття болю і надалі не буде так робити.
Вміння правильно інтерпретувати емоції інших, зокрема гнів або незадоволення, допомагає уникати конфліктів і правильно реагувати в різних ситуаціях. Загалом, все це запобігає буллінгу.
Розуміння емоцій допомагає заводити нові знайомства і вибудовувати дружні відносини. Високий емоційний інтелект прямо корелює з лідерським потенціалом, а його розвиток з молодшого віку відкриває нові перспективи.
Коли емоції беруть верх, ми ведемо себе нераціонально і сприймаємо інформацію упереджено. Емоційний інтелект допомагає людині аналізувати свої емоції, а не вірити першим, імпульсивним відчуттями.
Детальніше про те, як в НУШ займаються розвитком емоційного інтелекту учнів, читайте у статті Олександри Дмитренко "Інтелект успіху".
Раніше повідомлялося про те, що в Україні 36% українських школярів не володіють базовими знаннями з математики.