Криза, що виникла на Близькому Сході після ліквідації спецслужбами США генерала КВІР Ірану Касема Сулеймані, посилилася ще сильніше, коли через п'ять днів, вранці 8 січня, біля Тегерана зазнав аварії авіалайнер "Боїнг"української авіакомпанії МАУ. Зі 178 осіб на борту не вижила жодна. А вже за добу лідери Канади, Великобританії і напівофіційно - США, звинуватили у загибелі літака іранські ППО, які випадково збили його ракетою російського виробництва. Завдання України, 11 громадян якої загинули в цьому літаку – докопатися до істинних причин загибелі літака і не допустити використання катастрофи проти себе, пише Сергій Немирич у своєму матеріалі для DT.UA.
"Остаточний вердикт про причини катастрофи має винести міжнародне розслідування. Зараз зрозуміло одне: Україні слід робити все для досягнення максимально об'єктивного результату, наполягаючи на дотриманні визначених процедур і з найширшим залученням усієї наявної інформації, доказів та експертів від усіх зацікавлених сторін. Це важливо насамперед для пам'яті загиблих", - пише він.
Катастрофа стала своєрідним лакмусовим папірцем, який проявив позицію, виваженість і нерви багатьох гравців і коментаторів подій у світі, регіоні та Україні зокрема. Однак варто пам'ятати, що активне залучення у світові події без підстав може дуже дорого обійтися тим, кого в них залучили.
Успішне міжнародне розслідування, пише автор, зможе оздоровити кризову ситуацію в регіоні і світі загалом незалежно від його результатів. Провал розслідувань посилить його і створить прецедент підміни сили права – правом сили. З відомими наслідками.
Доказ "ракетної версії" посилить позиції США проти Ірану і поставить Тегеран у складне становище. А ось "Боїнг" і МАУ уникнуть репутаційних втрат в тому випадку, якщо з'ясується, щос початку озвучена версія технічної несправності літака не підтвердиться.
8 січня вранці поблизу Тегерана зазнав аварії авіалайнер "Боїнг" української авіакомпанії МАУ. На його борту загинуло 178 осіб – в основному, громадяни Ірану і Канади, а також українці. Думки про причини авіакатастрофи різняться.
В Ірані причиною авіакатастрофи пасажирського лайнера вважають загоряння двигуна. За даними Пентагону, іранці могли помилково збити український літак. Цієї ж версії дотримується Дональд Трамп. Її достовірність підтвердив канадський прем'єр Джастін Трюдо, прем'єр-міністр Британії Борис Джонсон, прем'єр-міністрАвстралії Скотт Моррісон.
Як повідомлялося, Україна планує створити міжнародну коаліцію з розслідування аварії літака "Міжнародних авіаліній України".
У "МАУ" повідомили, що літак Boeing 737-800 NG, який розбився в Тегерані, пройшов останнє планове технічне обслуговування 6 січня 2020 року.
Україна направила в Тегеран групу фахівців для участі в розслідуванні спільно з іранською стороною.
Про наслідки страти генерала Сулеймані, взаємозв'язок дій США та Ірану з авіакатастрофою українського "Боїнга" під Тегераном і посилення кризи у регіоні читайте в матеріалі Сергія Немирича "Жвавий жах 2020".