UA / RU
Підтримати ZN.ua

Тегеранська катастрофа не повинна бути використана проти України - експерт

У липні 2014 року загибель малазійського "Боїнга" стала поворотним моментом в історії україно-російського конфлікту. Тут може статися та ж ситуація.

Остаточний вердикт про причини катастрофи має встановити міжнародне розслідування

Остаточний вердикт про причини катастрофи має встановити міжнародне розслідування

Криза, що виникла на Близькому Сході після ліквідації спецслужбами США генерала КВІР Ірану Касема Сулеймані, посилилася ще сильніше, коли через п'ять днів, вранці 8 січня, біля Тегерана зазнав аварії авіалайнер "Боїнг"української авіакомпанії МАУ. Зі 178 осіб на борту не вижила жодна. А вже за добу лідери Канади, Великобританії і напівофіційно - США, звинуватили у загибелі літака іранські ППО, які випадково збили його ракетою російського виробництва. Завдання України, 11 громадян якої загинули в цьому літаку – докопатися до істинних причин загибелі літака і не допустити використання катастрофи проти себе, пише Сергій Немирич у своєму матеріалі для DT.UA.

"Остаточний вердикт про причини катастрофи має винести міжнародне розслідування. Зараз зрозуміло одне: Україні слід робити все для досягнення максимально об'єктивного результату, наполягаючи на дотриманні визначених процедур і з найширшим залученням усієї наявної інформації, доказів та експертів від усіх зацікавлених сторін. Це важливо насамперед для пам'яті загиблих", - пише він.

Катастрофа стала своєрідним лакмусовим папірцем, який проявив позицію, виваженість і нерви багатьох гравців і коментаторів подій у світі, регіоні та Україні зокрема. Однак варто пам'ятати, що активне залучення у світові події без підстав може дуже дорого обійтися тим, кого в них залучили.

Успішне міжнародне розслідування, пише автор, зможе оздоровити кризову ситуацію в регіоні і світі загалом незалежно від його результатів. Провал розслідувань посилить його і створить прецедент підміни сили права – правом сили. З відомими наслідками.

Доказ "ракетної версії" посилить позиції США проти Ірану і поставить Тегеран у складне становище. А ось "Боїнг" і МАУ уникнуть репутаційних втрат в тому випадку, якщо з'ясується, щос початку озвучена версія технічної несправності літака не підтвердиться.

8 січня вранці поблизу Тегерана зазнав аварії авіалайнер "Боїнг" української авіакомпанії МАУ. На його борту загинуло 178 осіб – в основному, громадяни Ірану і Канади, а також українці. Думки про причини авіакатастрофи різняться.

В Ірані причиною авіакатастрофи пасажирського лайнера вважають загоряння двигуна. За даними Пентагону, іранці могли помилково збити український літак. Цієї ж версії дотримується Дональд Трамп. Її достовірність підтвердив канадський прем'єр Джастін Трюдо, прем'єр-міністр Британії Борис Джонсон, прем'єр-міністрАвстралії Скотт Моррісон.

Як повідомлялося, Україна планує створити міжнародну коаліцію з розслідування аварії літака "Міжнародних авіаліній України".

У "МАУ" повідомили, що літак Boeing 737-800 NG, який розбився в Тегерані, пройшов останнє планове технічне обслуговування 6 січня 2020 року.

Україна направила в Тегеран групу фахівців для участі в розслідуванні спільно з іранською стороною.

Про наслідки страти генерала Сулеймані, взаємозв'язок дій США та Ірану з авіакатастрофою українського "Боїнга" під Тегераном і посилення кризи у регіоні читайте в матеріалі Сергія Немирича "Жвавий жах 2020".