UA / RU
Підтримати ZN.ua

Реклама онлайн-казино та ставок має існувати. Журналіст пояснив, чому

Однак вона повинна мати низку обмежень.

Рекламний ринок гемблінгу та беттінгу в Україні виявився набагато більшим, ніж здатне перетравити й витримати суспільство. Не відчуваючи меж дозволеного гральна індустрія перетнула всі червоні лінії і врешті-решт рекламу «ігорки» заборонили. Однак повна заборона теж має свої наслідки, пише Євген Плінський у статті «Перевернути гральний стіл. Що не так із гральною індустрією і що з цим хоче робити влада».

По-перше, за словами автора, відсутність реклами онлайн-казино та ставок сприяє розвитку нелегальної частини ринку. Адже там, де держава не може нічого заборонити, відбувається активне просування піратських та нелегальних ресурсів. А публічна реклама, підкреслює Плінський, є певним маркером легальності для гравців.

Читайте також: Майже половина українців переконані, що легалізація грального бізнесу була неправильним рішенням – соцдослідження ZN.UA

По-друге, додає автор, реклама – це ресурс існування для медіа та спортивних клубів, спортивних заходів і проєктів. В умовах війни та критичного недофінансування спорту цей ресурс, на мою думку, справді важливий. За словами Плінського, спортивне спонсорство з боку індустрії беттінгу – це взагалі загальносвітовий тренд, який важко ігнорувати і який конвертує ці гроші в розвиток спорту.

По-третє, сьогодні повна заборона реклами йде на користь тим онлайн-казино, які останніми роками захопили та поділили між собою ринок. Вони, за словами Плінського, найбільше зацікавлені у тому, аби реклама гральної індустрії не поверталася. Адже її відсутність дозволяє їм фактично назавжди закріпити свої частки на ринку та не витрачати на просування жодної копійки. 

«Тому неможливо буде вивести на ринок жодну нову, навіть міжнародну, гральну платформу або ігровий агрегатор, адже інструментів донести до гравця інформацію про її існування та переваги немає. Заборонено законом. У пам’яті гравців назавжди залишиться та дурнувата реклама казино, яку вбивали в їхні голови з кожного гучномовця чи сторінки в мережі», – пояснює автор.

Читайте також: Влада планує змінити оподаткування грального бізнесу та створити єдину платіжну систему

Саме тому, підкреслює Плінський, ринок реклами онлайн-казино та ставок в Україні має в якомусь вигляді існувати. Однак його потрібно виписати таким чином, аби це була конкуренція операторів, а не просування лудоманії та нав’язування гри ще більшій кількості людей.

«Особливо жорсткі обмеження мають бути встановлені на використання теми війни, військових, медійних особистостей тощо. І найголовніше: реклама гри має попереджати й інформувати українців про ризики, проблеми та підводні камені їхньої участі в азартних іграх», – додає автор.

Зокрема, як на пачках сигарет 65% площі займає попереджувальний напис і страшна картинка наслідків куріння, так і в рекламі казино та ставок, зауважує Плінський, мають бути такі попередження для гравців. Крім того, реклама азартних ігор не може пропагувати азартну гру як засіб можливого заробітку, а виключно як розвагу.

Читайте також: В рамках реформи сфери грального бізнесу влада хоче відкрити ринок «ігорки» для іноземців

Нагадаємо, у Верховній Раді обіцяють найближчими тижнями ухвалити в другому читанні законопроєкт № 9256-д, який стосується реформи грального бізнесу. Серед іншого законопроєкт також передбачає вузький доступ операторам до ринку реклами, який матиме жорсткі обмеження.

Щоправда, більшість українців не в захваті від реклами гральної індустрії. Понад 70% вважають за необхідне заборонити рекламу онлайн-казино та ставок на спорт. Наявність такої реклами підтримують лише 13%.