UA / RU
Підтримати ZN.ua

Паперова трудова книжка: чи потрібна вона при наявності електронної

Роз'яснення дали у Держпраці.

В Україні одним з головних документів для працівника є трудова книжка, оскільки у ній здійснюються записати про трудову діяльність людини. Раніше трудові книжки були у паперовій формі, але з часом трансформувалися в електронний. Фахівці Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці розповіли, чи потрібна паперова трудова книжка, якщо вже є електронна.

Фахівці пояснили, що з червня 2021 року були запроваджені електронні трудові книжки як аналоги паперових.

Читайте також: Страховий стаж: для чого потрібна електронна трудова книжка

«Відтоді, як зазначається у статті 48 Кодексу законів про працю України, облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування в порядку, визначеному законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», – йдеться у повідомленні.

В Україні після закінчення перехідного періоду, який триватиме п'ять років, паперова трудова книжка фактично втратить статус обов'язкового документа, але працівники, які хочуть отримувати відомості про трудову діяльність саме в паперовій формі, можуть і надалі користуватися такою можливістю.

«Якщо раніше трудова книжка зберігалась у роботодавця, то тепер буде знаходитись у працівника. Роботодавець на вимогу працівника зобов’язаний вносити до неї, як передбачає згадана стаття, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення й нагороди за успіхи в роботі», – резюмували у Держпраці.

Раніше експерти «Юридичного порадника для ВПО» розповіли, як українцям отримати витяг з електронної трудової книжки.