UA / RU
Підтримати ZN.ua

Джемілєв розповів про подальшу блокаду Криму

За словами лідера кримськотатарського народу, головну роль у торговельній, енергетичної і транспортної блокади Криму має відігравати держава.

Україна має забезпечити правову базу блокади окупованого Криму, впевнений Джемілєв

Україна має забезпечити правову базу блокади окупованого Криму, впевнений Джемілєв

Народний депутат України, уповноважений президента України у справах кримських татар Мустафа Джемілєв розповів про подальші перспективи блокади окупованого Криму в інтерв'ю виданню "Апостроф" в понеділок, 14 грудня.

За словами Джемілєва, головну роль у торговельній, енергетичній і морській блокаді Криму має відігравати держава.

"Тепер це буде контролювати держава. У Кабміні чітко сказали, що вантажні перевезення заборонені. А учасники акції будуть залишатися на місцях, щоб перевірити, наскільки виконується рішення Кабміну", − підкреслив політик. Він уточнив, що активісти громадянської блокади виступають за продовження енергетичної блокади окупованого півострова.

"У випадку з енергетичною блокадою наполягали, щоб держава перекрила подачу. Це не наша справа - обрізати дроти. Але цього зроблено не було, тому довелося використовувати інші методи", − уточнив Він.

Говорячи про анонсовану раніше морській блокаді, лідер кримських татар припустив, що вона здійснюватиметься в портах, а не на морі.

"Хто-то, може, подумав, що у нас там є катери, які можуть заблокувати Крим, але їх немає, це можна зробити рішенням РНБО України або рішенням НАТО... Швидше за все, контроль буде здійснюватися в портах, а не на морі. Я так думаю, хоча деталей не знаю. Це повинно бути з нашого боку організовано, з боку держави", − уточнив Він.

Нещодавно народний депутат України, голова Меджлісу кримськотатарського народу Рефат Чубаров також анонсував, що на найближчих засіданнях Кабінет міністрів повинен розглянути рішення про торгову блокаду Криму і Донбасу. Зокрема, уряд України підготував постанову про повне припинення товарних відносин з Кримом і непідконтрольними територіями Донбасу.

З 20 вересня, кримські татари та інші протестувальники почали продуктову блокаду Криму. Блокада стосується лише вантажних автомобілів, які перевозять товари в Крим і назад, - для них перекриті всі три дороги та пункти пропуску (Чонгар, Чаплинка і Каланчак) на адмінкордоні з Херсонською областю. Громадяни та легкові авто можуть безперешкодно потрапити на територію півострова.

Як писала у статті в ZN.UA Валентина Самар, блокада поставок в Крим не є акцією виключно кримських татар і не є акцією Меджлісу, незважаючи на те, що була озвучена його лідерами. Це буде акція всіх кримських політичних українців, які втомилися чекати від влади реальних кроків щодо деокупації півострова і захисту прав його мешканців по обидві сторони Перекопу, але яка не забуває дбати про інтереси вигодонабувачів "кримської офшорки", народженої законом про СЕЗ "Крим".

Як писало раніше ZN.UA, "фейковая" ВЕЗ в Криму дозволяє українським олігархам отримувати мільйони, оскільки в український бюджет не надходить жодних податків - всі гроші йдуть в бюджет нібито заблокованого санкціями Криму.

Детальніше про блокаду Криму та її результати читайте у статті Валентини Самар Заземлення агресора в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".