Рейтинг світових вишів публікується на основі рівня освітніх і дослідницьких програм, цитованості наукових статей, кількості іноземних студентів і фахівців тощо. Рейтинг репутації у професорського складу з 2011 року виведено в окрему публікацію.
Репутаційний рейтинг складається на основі опитувань представників професійного співтовариства. Цього року було опитано 17 тисяч 554 вчених - на 31% більше, ніж торік.
У рейтингу продовжують домінувати американські виші, їх у сотні 44. На другому місці британські, які зменшили свою присутність у підсумковій таблиці на два університети у порівнянні з минулим роком і зараз представлені десятьма закладами.
Перша шістка за минулий рік не змінилася. Перше місце у рейтингу займає Гарвардський університет, за ним іде Массачусетський технологічний інститут. Трійку замикає найуспішніший в рейтингу британський університет - Кембриджський. Далі йдуть Стенфордський університет, Каліфорнійський університет у Берклі і, нарешті, Оксфордський університет.
Нагадаємо, що ще у серпні 2010 року на засіданні громадської гуманітарної ради президент Віктор Янукович поставив завдання, щоб 3-5 університетів України увійшли до числа ВНЗ, визнаних у світі.
А вже в березні 2011 року чиновники Міносвіти Україні поспішили заявити, що завдання президента виконано і в міжнародний рейтинг потрапили 5 українських ВНЗ. Однак як з'ясувалося пізніше, насправді ним виявився рейтинг з 430 унівеситету за 2009 (!) рік російського агентсва «РейтОР».
Пізніше стало відомо, що Україна не потрапила у так званий Шанхайський рейтинг університетів-2011 (щорічно складається Університетом Цзяотун).
Раніше ZN.UA публікувало результати Всесвітнього опитування Американського інституту громадської думки Дж. Геллапа про кількість задоволених системою освіти. В Україні вона становить лише 38%, тоді як у Білорусі - 52, Російській Федерації - 42, США - 70, Німеччині - 59% (ZN.UA, № 3, 2011 р.).
Аналогічні результати показують соціологічні дослідження, проведені в Україні. Так, за підсумками дослідження Інституту Горшеніна (серпень 2010 р.), якість освіти, що надається сучасною українською школою, 34,4% громадян України оцінюють на «трійку», а кожен п'ятий (20,2%) - на «двійку». Іншими словами, більше половини українських громадян вважають, що якість освіти в Україні не відповідає вимогам.
На думку доктора педагогічних наук, професора Ігоря Лікарчука (екс-глава УЦОЯО, - ред.), Колапс освітньої системи в Україні має три джерела і три основні складові.
Необхідність серйозного реформування системи управління фінансами галузі освіти в Україні, що надзвичайно важливо для виходу її з колапсу, переконливо доводить у своїй статті Ю.Вітренко «Якщо ми такі освічені, то чому такі бідні?» (ZN.UA, № 3, 2011 р.).
Як раніше висловився ректор Українського католицького університету отець Борис Гудзяк, сьогодні Міністерство освіти під керівництвом Дмитра Табачника вже рік проводить наступ на автономію університетів, перетворюючи їх на «Макдональдси в освіті». !zn
Читайте також:
Вступити до вишу можна буде через Інтернет
Полянський: Додаткові 20 балів за платні підготовчі курси - це заробіток і повернення до старих схем
Рейтинг «Біла ворона», або Як керівництво МОНМС стимулює підвищення якості вищої освіти