UA / RU
Підтримати ZN.ua

НАЗК озвучило позицію щодо містобудівного законопроекту 5655: враховано не все. Буде вето?

НАЗК відповіло на запит НСАУ з приводу законопроекту. Лист підписав заступник голови НАЗК Андрій Вишневський.

Національне агентство із запобігання корупції заявило, що під час ухвалення в другому читанні законопроекту №5655 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери містобудівної діяльності», що зауваження агентства були враховані Комітетом ВРУ не повною мірою. Про це йдеться у листі-відповіді НАЗК на запитання Національної спілки архітекторів України. 

Зокрема в НАЗК наголосили, що закон  фактично запроваджує “принцип мовчазної згоди щодо відновлення права на виконання підготовчих або будівельних робіт замовником/генеральним підрядником у разі, наприклад, умисного, з метою отримання незаконного прибутку, невиконання своїх обов’язків уповноваженою особою органу містобудівного контролю”. 

Зокрема заступник голови НАЗК Андрій Вишневський у листі заявив, що агентство ніколи не агітувало ні за, ні проти прийняття проекту Закону, «оскільки воно не є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування», а лише проводило антикорупційну експертизу та додатковий аналіз проєкту закону.

«По-друге, представники Національного агентства не брали участі у засіданні Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування 8 грудня та у пленарному засіданні Верховної Ради України 13 грудня, на яких розглядався проєкт Закону, а його остаточний текст, направлений на підпис Президентові України, досі не оприлюднений. Тому, попри поширення інформації про врахування зауважень та рекомендацій НАЗК, зробити остаточні висновки про ступінь врахування своїх зауважень та рекомендацій Національне агентство наразі не має можливості», - йдеться у листі.

При цьому Вишенський зазначив, що «у варіанті тексту проєкту Закону від 09.12.2022 більшість зауважень та рекомендацій враховано».

Водночас головним недоліком законопроєкту він називає недостатню відкритість при його розробці з порушенням принципу прозорості та врахування громадської думки.

Читайте також: Архітектори, які боронять Україну, закликають депутатів обійти «міну» законопроєкту 5655

Нагадаємо, 13 грудня Верховна Рада прийняла у другому читанні скандальний законопроєкт №5655 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери містобудівної діяльності».

Проти законопроєкту відразу ж висловилися Національна спілка архітекторів України та окремі архітектори, які зараз захищають Україну. Заступниця голови Архітектурної палати НСАУ Анна Кирій назвала законопроєкт «реформою містоґвалтування».

Зі спільною заявою напередодні голосування виступали й мери 39 українських міст. Міські голови зауважили, що законодавча ініціатива створює умови для усунення держави і місцевого самоврядування від контролю за містобудівною діяльностю.

Врешті на сайті президента була зареєстрована петиція із закликом ветувати відповідний законопроєкт, яка за добу набрала необхідну кількість підписів. 

Скандальний законопроєкт №5655 показав, що чинна українська влада не чує громадян. Ним громадськість позбавили права впливати на забудову власних міст, та спробували підірвати довіру західних партнерів як до НАЗК, яке завило про «врахування всіх антикорупційних зауважень» та не провело повторної експертизи законопроекту напередодні другого читання, хоча документ було змінено на 80%. Чому так сталося і наскільки важливою є позиція президента, котрий може ветувати корупційний закон, у статті «Що потрібно знати президентові, перш ніж підписувати законопроєкт №5655» розповідає Георгій Могильний.