UA / RU
Підтримати ZN.ua

Гройсман про законопроєкт 4298: префект має бути держслужбовцем, якого призначає виключно Кабмін

Плюс – треба внести зміни до Конституції, посиливши повноваження уряду та особисто прем’єр-міністра. Щоби прем'єр став ефективним.

«Слуги народу» поки що не знайшли голоси на друге читання вихолощеного законопроєкту №4298 про місцеві державні адміністрації, який передбачає появу підконтрольного президенту політичного префекта. Розгляд законопроєкту перенесено на середину січня.

Але тенденції, які демонструє нинішня команда у питанні децентралізації, дуже схожі на ті, що панували на Банковій у 2015 році, зазначає колишній прем'єр-міністр України, лідер «Української стратегії» Володимир Гройсман у розмові з редакторкою відділу політики ZN.UA Інною Ведерніковою.

Реформу треба закінчити, навести лад на всіх рівнях місцевого самоврядування, прибрати дуалізм влади, наголошує Гройсман.

Політик висловив жаль через те, що не встиг особисто завершити реформу децентралізації. За словами Володимира Гройсмана, коли президент Петро Порошенко ініціював внесення змін до Конституції щодо ЄС та НАТО, він просив внести третім пунктом децентралізацію, але президент не пішов на це.

«Насправді сьогоднішні тенденції, які демонструє Банкова в частині того ж політичного префекта/голови місцевої державної адміністрації, мало чим відрізняються від прагнень п'ятого президента. Коли ми у 2015 році приймали закон про державну службу (зараз він практично не діє), голови РДА й ОДА стали держслужбовцями. Однак з часом з ініціативи президента парламент зламав цю норму», - згадує експрем'єр, акцентуючи на тому, що був категорично проти цього.

На думку Володимира Гройсмана, префект/голова РДА-ОДА має бути держслужбовцем, якого призначає виключно Кабмін. Не можна разом із функціями контролю залишати у префекта елементи виконавчої влади.

Без наведення ладу в державному управлінні та чіткого розподілу повноважень будь-які спроби змінити форму державного управління з парламентсько-президентської на парламентську республіку не дадуть очікуваного результату.

«Я б все ж концентрувався на чинній моделі, жорстко повернувши президента до 106 статті Конституції. Посиливши при цьому повноваження уряду та особисто прем'єр-міністра. Щоби прем'єр став ефективним. Тільки після цього можна системно змінити ситуацію в державному управлінні та розраховувати на якісь якісні державні рішення», - додає наш співрозмовник.

Читайте також: Законопроєкт про МДА узгоджений з АМУ: префекти не стануть політичними кийками центральної влади

Як бути з газовою кризою та олігархами? Звідки брати гроші наступної зими і чи переживемо ми цю? Чому Порошенко не підтримував децентралізацію та навіщо «слуги народу» хочуть знищити реформу на фініші? Чи потрібні закон про президента та нова Конституція? Як Гройсман давав раду російським «кротам» у владі  й що думає щодо оголошеної вчора п'ятому президенту підозри у держзраді? Навіщо експрем'єр ходив на день народження до Шустера, де був Ахметов, і чи це впливає на гаманець його партії? Чи склався консенсус еліт проти Зеленського та чи будуть дострокові парламентські вибори? Відповіді на ці та інші питання – в інтерв'ю Інни Ведернікової із Володимиром Гройсманом «Ми лише на старті кризи» у ZN.UA.