UA / RU
Підтримати ZN.ua

Чому АМУ по нових районах відмовилася співпрацювати з владою - причини

АМУ давній і глибокий прихильник спрощення системи місцевого самоврядування до двох рівнів - громада і область. Без районів.

Правління Асоціації міст України прийняло рішення не підтримувати постанови про нові райони 3650. У АМУ - серйозне лобі в парламенті. Їм навіть не треба проводити підривну роботу, варто просто піти в сторону і не допомагати. Що вони, власне, і зробили. Про це пише оглядачка ZN.UA Інна Ведернікова.

"Фінанси і версія, пов'язана з посиленням владою субрегіонального рівня як запасного майданчика, куди можна приземлитися в разі провалу виборів у громадах. АМУ давній і глибокий прихильник оптимізації системи місцевого самоврядування до двох рівнів — громада і область, пише Ведернікова. - Тому логічним для неї була вимога голосувати пакетом разом із новими районами і зміни до бюджетного кодексу. Які б закріпили фінанси, в тому числі і 60 відсотків ПДФО, за громадами.

Треба визнати, що влада грала в цю гру з АМУ. Тому поява в парламенті першої постанови про призначення виборів, де право оголосити перші вибори в громадах і нових укрупнених районах відводилося ЦВК, — невипадкова. Яка в районах могла їх і не оголосити. Але ЦВК заблокувала постанову, не бажаючи брати участь в грі, правила якої досі не зрозумілі. Новий адміністративно-територіальний устрій не прийнято, а Виборчий кодекс разом з партизацією громад в 10 тисяч виборців висить дамокловим мечем над виборами".

Відзначається, що після засідання ВРУ в середу, 15 липня, в порядку якого в правильній черговості стояли - райони, зміни в бюджеті і вибори, випало ключова ланка - райони. Вибори ВР все-таки оголосила, включивши і райони, і громади.

"А бюджетний законопроект 3614 — прийняла в першому читанні. Як першу і важливу гарантію для місцевого самоврядування. Так що в цій точці напруга після голосування дещо спала.Залишається питання — коли проголосують в цілому? - уточнює Ведернікова. По-друге, міста обласного значення, які реформа позбавляє звичного статусу. Тут — точка біфуркації".

«24 райони з 133 — це  обласні центри, — цитує журналістка джерело ZN.UA в партії влади. — Я хочу подивитися в очі мажоритарщику, який вийде на виборах проти будь-якого мера обласного центру. Так його помножать на нуль! І всі розуміють це прекрасно. На будь-яке питання на нього вкажуть пальцем і скажуть: «Це та людина, яка зробила зі Львова село. І таких десь 35-40 осіб».

Разом з тим, журналістка також зазначає про наявність подвійних стандартів.

"30 відсотків районів — це договорняки, — продовжує вона цитувати джерело в парламенті. — Чому Харківську  та Чернівецьку області можна переголосовувати, а Житомирську, наприклад, не можна. Чому історичний Хотин не центр району? А ви знаєте, як пропав Малинський район Житомирської області? Все ж було опубліковано вже. І раптом приїжджає голова профільного комітету Клочко і дізнається, що там вотчина БЮТ. І район просто вбивають з політичних причин».

«Питання з Коцюбинським, — ділиться інформацією інше джерело в комітеті. — Чому голова комітету місяць не проводить робочу групу? Там давня і каламутна історія з Білічанським лісом. Але  Коцюбинське прийнялорішення про приєднання до столиці. Київ зробив те ж саме. І що? Коцюбинське відводять під Бучанський район. Це питання висить цілий місяць. Я не думаю, що хтось із мажоритарників Києва натисне кнопку за таку постанову. Кримінальні справи, обшуки тощо. Тому позиція АМУ цілком очікувана».

Читайте також: Місцеве самоврядування увійшло в лобове зіткнення з центральною владою - експерт

Детальніше - в статті оглядачки ZN.UA Інни Ведернікової "Двері в хаос або авторитаризм".

Крім того, раніше ми вже писали про причини обраної лінії поведінки ми вже докладно писали в матеріалі «Судний четвер. Чи завалять мери децентралізацію?».