UA / RU
Підтримати ZN.ua

У Європі, звідки Україна везе паливо, злетіли ціни – нафтові концерни звинувачують у змові

Політики звинувачують нафтові концерни у безсоромному використанні поточної ситуації.

За два місяці війни Росії проти України дизельне паливо в деяких країнах Європи подорожчало приблизно на чверть, значно зросли ціни і на бензин. Про це повідомляє DW.

Найбільш різке зростання цін на дизель серед усіх країн ЄС зафіксовано у Німеччині. Ціна на дизельне паливо збільшилася на 47 центів за літр.

У Швеції та Латвії – на 38 центів, з 1,66 євро до 2,04 євро за літр. У Франції літр дизельного палива подорожчав на 17 центів, в Італії – на 5 центів.

При цьому також значно зросли ціни на бензин.

Ціна за літр бензину Super 95 з 21 лютого до 25 квітня в Німеччині зросла на 23 центи за один літр, в Австрії - на 24 центи.

Хоча в Угорщині вона знизилася на 6 центів, а в Італії – на 8 центів.

Зазначається, що політики в Німеччині вже звинувачують нафтові концерни у "піднятті цін" та "безсоромному використанні поточної ситуації, щоб набити кишені своїх акціонерів". Зокрема, співголова фракції Лівої партії у бундестазі Дітмар Барч закликав федеральний уряд вжити контрзаходів.

Читайте також: Україна веде перемовини з найбільшими світовими компаніями щодо постачання бензину та дизелю

Нагадаємо, адміністрація Байдена щосили намагалася контролювати ціни на нафту, після того як вторгнення Росії в Україну дестабілізувало енергетичні ринки та викликало інфляцію всередині країни. Проте західні санкції та потенційна заборона ЄС на російську нафту ризикують створити розрив, який може посилити ситуацію на ринку.

Комітет Сенату США в четвер ухвалив законопроект, який може піддати Організацію країн-експортерів нафти (ОПЕК) та її партнерів, насамперед Росію, судовим позовам за змову з метою підвищення цін на нафту.

Щоб стати законом, законопроект має пройти всі засідання Сенату та Палати представників, а потім бути підписаним президентом.

На сьогодні питання постачання палива в Україну вирішуються по лінії Польщі, Німеччини, Румунії, Угорщини. Оператори вже мають законтрактовані обсяги на території Західної Європи і зараз вирішується питання як максимально швидко ввезти їх на територію України.