Президент Росії Володимир Путін підписав закон, за яким російські автовиробники будуть сплачувати з 1 січня 2014 року утилізаційний збір на загальних підставах.
Згідно з законом, утилізаційний збір тепер поширюється на транспортні засоби, що ввозяться з територій Білорусі та Казахстану, на рівних умовах з російськими автовиробниками та імпортерами з третіх країн, а також на транспортні засоби, поміщені у Калінінградській області під митну процедуру вільної митної зони.
Види та категорії транспортних засобів, щодо яких сплачується утилізаційний збір, визначаються урядом РФ, а розмір збору встановлюється з урахуванням року випуску автомобіля, його маси та інших фізичних характеристик, що впливають на вартість утилізації. Такий самий порядок діє і зараз.
Наразі річні надходження до федерального бюджету від утилізаційного збору становлять близько 54 мільярдів рублів. Після введення механізму загальної сплати утилізаційного збору дохід федерального бюджету орієнтовно збільшиться на 148,5 мільярда рублів на рік. Таким чином, сумарний обсяг надходжень до бюджету від утилізаційного збору становитиме 202,5 мільярда рублів на рік.
Закон набирає чинності з 1 січня 2014 року. Минулого тижня закон було прийнято російським парламентом.
Між тим, Євросоюз вже запросив до СОТ скликання панелі арбітрів для вирішення питання про режим сплати утилізаційного збору на автомобілі у РФ. ЄС наполягав, що утилізаційний збір не має бути дискримінаційним, а повинен застосовуватися до всіх автомобілів, в тому числі і до тих, що надходять з Митного союзу Росії з Казахстаном та Білоруссю.
Зазначимо, що для України сплата податку за утилізацію авто також є проблемним питанням у відносинах з Євросоюзом. Утилізаційний податок фактично є для ЄС "червоною ганчіркою", зважаючи на майбутнє укладення зони вільної торгівлі в рамках угоди про асоціацію. ЄС наполягає на скасуванні цього податку, що є одним з критеріїв, виконання яких необхідне для підписання УА. !zn
Читайте також:
До Верховної Ради внесено законопроект про скасування утилізаційного податку на іномарки
У 2014 році кожен третій випущений в Україні автомобіль буде китайським