UA / RU
Підтримати ZN.ua

НБУ ввів нові правила, що регулюють поведінку колекторів

Тепер колектори не зможуть зустрічатися із боржниками без їх згоди

Національний банк України ввів додаткові вимоги до етичної поведінки колекторів. Про це повідомляє прес-служба регулятора.

За повідомленням НБУ, метою цього кроку є захист прав споживачів фінансових послуг. Таким чином регулятор хоче забезпечити відповідальне ставлення до споживача збоку колекторів та кредиторів.

В Нацбанку зазначають, що попри ухвалення рік тому так званого «колекторського закону», який значно ускладнив життя колекторам, до регулятора продовжують надходити скарги від споживачів. Окремо наголосили про те, що велика кількість скарг надходить від клієнтів небанківських фінустанов (організації з видачі мікрозаймів). Тож НБУ розробив додаткові вимоги до поведінки колекторів.

За новими правилами заборонили обробляти телефонний довідник та журнал дзвінків клієнта для стягнення з нього боргу. А також врегулювали питання передачі даних третіх осіб, які не є поручителями, майновими поручителями або спадкоємцями. Тепер, якщо споживач надає персональні дані третіх осіб, зокрема близьких осіб, це не означає їхню безпосередню згоду на взаємодію.

Читайте також: Надокучають колектори під час війни: розповідаємо, як діяти

Уточнили в Національному банку і норми щодо особистих зустрічей зі споживачем чи іншими особами.

«Такі зустрічі мають відбуватися добровільно після отримання окремої згоди на проведення кожної такої зустрічі. Зустрічатися за місцем роботи – заборонено.  Під заборону  також потрапили низка некоректних практик, які були виявлені Національним банком у процесі розгляду звернень громадян», - резюмували в НБУ.

Читайте також: Дзвонять колектори. Що відповідати і що робити

Нагадаємо, Національний банк України проводить всеукраїнську інформаційну кампанія із захисту прав споживачів фінансових послуг "Знай свої права: кредити".