Як писало ZN.UA, блокада Росією морських портів України залишається, новий судноплавний коридор лише частково зняв проблеми. Проте деякі судна, зокрема й українські, ігнорували (ігнорують) інформацію про блокаду, а також на свій страх і ризик йшли (йдуть зараз) раніше прийнятими маршрутами. Про це розповів Таріел Хаджішвілі, директор транспортно-експедиторської компанії «НОВІКЪ».
За його словами, створити коридор - це рішення, яке було потрібне.
«Будь-який прохід суден, а не їхній простий – економічно доцільне рішення. При цьому цей судноплавний коридор дозволяє транспортувати досить великі обсяги вантажів. Чому цей коридор не використовувався раніше? Тому що це обгинання, а не прямий шлях. Проте частина українських судів продовжувала ходити тими маршрутами, що були до блокади. Чому? Хтось не знав, хтось ігнорував. Таке рішення ухвалює капітан судна», - сказав він.
Але все ж таки, чому капітани ігнорували блокаду та пов'язані з нею загрози та ризики? Можливо, капітани цих суден не бачили загрози чи розуміли, як вирішуватимуть проблеми, які можуть виникнути. Тобто рішення капітаном приймалося виходячи з обставин, що склалися.
Інформацію підтверджують дані Моніторингової групи BlackSeaNews, згідно з якими станом на 15.02.2022 ситуація у Чорному морі наступна:
- Держгідрографія у фантастично стислий термін виконала проміри глибин та визначила новий рекомендований шлях (коридор) для проходу торгових суден у чорноорські порти України (глибини 15-20 метрів);
- Більшість судів уже йдуть цим коридором по лінії морського держкордону України;
- Деякі судна продовжують йти традиційним рекомендованим шляхом, тобто через закритий РФ район навчань (що свідчить про те, що він не охороняється, тобто досі є фейковим, тобто інструментом економічної війни).
Раніше керівник проекту Інституту Чорноморських стратегічних досліджень, моніторингової групи з кримських санкцій та свободи судноплавства Андрій Клименко заявив щодо коридору: "Так, молодці - швидко все зробили, але за оплесками не можна припиняти думати. Нарешті, потрібно починати роботу з підготовки позовів у морські А головне: формувати новий міжнародний патрульний проект у Чорному морі - щоб 24/7 та 365 днів на рік патрулювати маршрут від Босфору у напрямку Одеси", - додав він.
Нагадаємо, раніше колишній заступник генерального прокурора Гюндуз Мамедов у коментарі ZN.UA наполягав, що заявлене Росією перекриття зон судноплавства у міжнародних водах Чорного та Азовського морів де -факто є морською блокадою . Він наголосив, що Україні слід звернутися до Міжнародного трибуналу ООН та Офісу прокурора Міжнародного кримінального суду.