Минулого тижня винищувачі НАТО сім разів підіймалися у повітря, щоб виявити та супроводити російські літаки, які порушують правила польотів, передає LRT. Йдеться про винищувачів Альянсу, які виконують завдання повітряної поліції у країнах Балтії.
Так, 11 грудня винищувачі НАТО вилітали, щоб ідентифікувати два російські літаки-розвідники Іл-20 і ще один літак, ймовірно, такої ж моделі. Три літаки РФ перетинали міжнародний повітряний простір із Калінінградської області. При цьому плану польоту вони не мали, радіолокаційний транспондер було вимкнено, а радіозв'язку з Регіональним центром управління польотами не було.
Вже 12 грудня літаки НАТО знову підіймалися у повітря, щоб ідентифікувати ще один російський Іл-20, який має функції посту повітряного контролю Ту-214ПУ. Також того дня винищувачі Альянсу ідентифікували пасажирський літак Іл-18.
Обидва ці російські літаки летіли з Калінінградської області на материкову частину РФ або назад. При цьому плану польоту не було, а Іл-20 не активував радіолокаційний транспондер.
Наступного дня, 13 грудня, винищувачі НАТО вилетіли для ідентифікації військового літака Іл-76 та двох пасажирських літаків Ту-214. Усі вони летіли з Калінінграда на материкову частину РФ без плану польоту.
У неділю, 15 грудня, винищувачі Альянсу виявили вантажний літак Ан-72. Він летів до Калінінграда без плану польоту та з вимкненим радіолокаційним транспондером.
Місія повітряної поліції Альянсу в країнах Балтії здійснюється з Литви та тимчасово з Латвії, доки на естонській авіабазі проводяться ремонтні роботи.
Раніше віцеадмірал Кшиштоф Яворський заявив, що Росія порушує мобільний зв'язок та дані відстеження суден у Балтійському морі, ставлячи під загрозу суду та енергопостачання, щоб перевірити, як реагуватимуть західні держави. За його словами, Москва систематично використовує таку тактику, щоб приховати рух своїх суден і перешкоджати операціям інших у морі, що межує з вісьмома країнами НАТО та Росією.