У наданих Міністерством оборони Росії "доказах" - документації, яка вказує на нібито українську приналежність ракети комплексу "Бук", якою був збитий рейс МН-17, виявлені сліди ймовірної підробки, пише російська "Нова газета".
Російські військові відштовхувалися від даних Joint Investigation Team, у тому числі від серійного номера двигуна ракети - 8869032, який разом із залишками корпусу голландці пред'явили у травні 2018 року на своїй презентації під Утрехтом. Тоді JIT змогла встановити, що двигун з таким номером був зроблений на збройовому заводі у підмосковному Долгопрудному.
17 вересня представники Міноборони Росії на спеціальному брифінгу представили, як вони стверджують, документи архіву Долгопрудненського заводу: "зведену відомість на виріб", "відновлений оригінал формуляра на двигун" і "журнал прийнятої продукції".
Номер двигуна 8869032, опублікований голландцями, присутній у перших двох документах. Наприклад, у "відновленому оригіналі формуляру" поряд з номером 8869032 присутні цифри 8868720, що значаться як серійний номер вже зібраного виробу. В обох "документах" вказана дата виробництва ракети: 24 грудня 1986 року.
Представник російського міноборони заявив, що знаючи ці дані, можна дізнатися, куди ракету направили після виготовлення. Так, у рукописному журналі навпроти "унікального номера ракети" 8720 вказано і місце відправлення - в/ч 20152 (військова частина в Тернопільській області на заході України), нині відома, як 223-й полк ППО Збройних сил України, база якого знаходиться у Стриї.
При цьому представник міноборони пішов від відповіді на питання, чому замість оригінального "формуляра на двигун", публіці пред'явили "відновлений оригінал формуляра на двигун".
Проте, як випливає з ДСТУ СРСР 19.601-78, прийнятого 1 січня 1980 року і до цих пір діючого на території Росії, відновлений оригінал документа може бути виготовлений тільки після складання акта про списання оригіналу, який прийшов у поганий стан або був втрачений.
В папері, згідно з правилами відновлення оригіналів, визначеним ДСТУ, стоять позначки особи, відповідальної за заповнення. У документі як мінімум на чотирьох аркушах є прізвище і підпис співробітниці Дмитрієвої, а також дата заповнення: 14 січня 1986 року."Дата виготовлення зібраного виробу" - 24 грудня 1986 року - значиться в цьому ж формулярі.
Таким чином, згідно з даними Міноборони РФ, виходить, що копію Дмитрієва виготовила майже за рік до виходу оригіналу формуляра.
"Цей факт породжує питання: хто і коли міг втрутитися до створеного Дмитрієвою документу, який, ймовірно, не мав відношення до ракети, випущеної з "Боїнгу"?", - пише газета.
У цьому контексті звертає на себе увагу і почерк заповнювача другого "документа", наданого на огляд російськими військовими - "зведеної відомості на виріб". Помітно, що папір заповнює одна людина: автор в особливій стилістиці виписує цифру 2, щоразу виводячи петлю нагорі і внизу.
Однак у змісті відомості, де вказано серійний номер "вироби" - 8868720, цифра 2 виписана по-іншому. Також помітно, що при написанні останніх двох цифр використовувалася більш світліша туш.
На брифінгу в понеділок, 17 вересня, начальник Головного управління Міністерства оборони РФ Микола Паршин заявив про те, що ракета ЗРК "Бук", якою збили Boeing рейсу MH17, була зроблена в підмосковному Довгопрудному в 1986 році та відправлена в Україну, звідки більше не поверталася до РФ.
Як повідомлялося, 24 травня міжнародна слідча група на прес-конференції у Гаазі продемонструвала уламки ракети, якою збили літак рейсу MH17. Слідчі встановили, що комплекс "Бук", з якого була запущена ракета, належав 53-й зенітній ракетній бригаді ППО, яка базується в Курську.
25 травня Австралія та Нідерланди офіційно оголосили про те, що саме Росія несе відповідальність за знищення MH17. Тепер уряди обох країн вимагатимуть притягнення РФ до відповідальності.
Нагадаємо, 17 липня 2014 року був збитий Boeing-777 рейсу MH17 "Малайзійських авіаліній" у зоні бойових дій, поряд із селищем Шахтарськ Донецької області. Літак летів рейсом "Амстердам - Куала-Лумпур". Усі 298 осіб, які перебували на борту літака, загинули.