У Airbus була розробка технології, яка допомогла б уникнути авіакатастрофи А320

Поділитися
У Airbus була розробка технології, яка допомогла б уникнути авіакатастрофи А320 Нова система вже впроваджена в дві моделі літаків компанії Airbus © Flickr/Aero Icarus
Компанія розробила систему запобігання зіткнень реактивних літаків ще в 2003 році.

Найбільша авіабудівна авіакомпанія в світі Airbus не втілила в життя свою розробку технології, яка допомогла б уникнути катастрофи авіалайнер А320 у французьких Альпах, пише видання The Australian.

Airbus розробила автоматизовану систему для запобігання навмисних зіткнень реактивних літаків (з хмарочосами, горами і т. п.), але компанія вирішила не впроваджувати її.

Спочатку автоматизована система була призначена для аеробуса моделі А380. Але оскільки сама модель А380 була запущена із запізненням, а додавання в неї такої функції вплинуло б ще на час випуску через затримку зі схваленням в регулюючих органів, то топ-менеджери Airbus заявили, що вирішили залишити ідею зі впровадженням системи. Через деякий час всі забули про цю ініціативу.

Разом із тим, деякі фахівці стверджують, що така технологія далека від надійності. "Навіть якщо така система буде повністю автономною, є й інші способи, з допомогою яких можна свідомо знищити літак, наприклад, з допомогою відключення обох двигунів", - говорить науковий співробітник Національної аерокосмічної лабораторії Нідерландів Альфред Роэлен. "Якщо люди будуть знати, що є в системі (управління - ред.), це буде абсолютно неможливо забезпечити захист від навмисних дій", - додав він.

Airbus почав працювати над новими технологіями після терористичних атак 11 вересня 2001 року. Передбачалося, що бортові комп'ютери спрацюють автоматично в ситуації, коли пілоти проігнорували звукові попередження про можливе зіткнення. У той же час інженери турбуються про те, що бортові комп'ютери можуть ненавмисно направити літак на шлях польоту іншого повітряного судна.

Високі технології безпеки, як кажуть експерти, можуть спричинити за собою і суттєві недоліки у системі польотів. Американські авіакомпанії, як правило, вимагає, щоб два співробітника авіакомпанії перебували в кабіні пілота під час польотів. Тим не менш, аварія авіалайнера DC-8 у 1982 році (Японія) сталося через пілота-самогубця, хоча другий пілот і бортінженер були на польотної палубі і спробували врятувати літак.

Деякі сучасні літаки Airbus, у тому числі моделі А380 і нова A350 вже оснащені комп'ютерами, які можуть автоматично змінити курс, щоб уникнути зіткнення.

Пасажирський літак А-320 авіакомпанії Germanwings, летів з Іспанії в ФРН, розбився 24 березня на півдні Франції в гористій місцевості. На його борту перебували 144 пасажири і шість членів екіпажу.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі