Трьох російських диспетчерів, які чергували в аеропорту Смоленська в день аварії літака Леха Качинського, можуть оголосити в міжнародний розшук - прокуратура Польщі звернулася до суду Варшави з клопотанням про їх заочний арешт, повідомляє «Польське радіо».
«Слідча група №1 Національної прокуратури звернулася до Окружного суду району Варшава-Мокотів з клопотанням про арешт трьох диспетчерів, які працювали в аеропорту Смоленськ-Північний у 2010 році», - розповіла журналістам речниця прокуратури Ева Бялік.
Якщо суд задовольнить клопотання прокурорів, це стане першим кроком до оголошення диспетчерів у міжнародний розшук.
Росія не видаватиме їх польській стороні, якщо отримає таку вимогу, розповіло агенції «Інтерфакс» джерело. Конституція РФ забороняє видавати російських громадян іншим країнам.
За версією слідства, диспетчери дозволили пілотам посадку, а також координували їхні дії при підході до землі, хоча того дня радіолокаційна система посадки в диспетчерській вийшла з ладу. Вони не могли бачити місце розташування літака на радарах, але продовжували передавати пілотам неточну інформацію.
Висновки слідчих підтверджують розшифровані дані бортових самописців і записи переговорів диспетчерів із пілотами.
«Прокуратура вважає, що підозрювані, дозволивши літаку знизитися і зайти на посадку, - передбачали катастрофу і погодилися на неї», - йдеться в матеріалі.
Дії диспетчерів кваліфіковані як доведення до авіакатастрофи, в якій загинули 96 людей - окрім президента Качинського, на борту перебувало вище військове і політичне керівництво країни.
Нагадаємо, 10 квітня 2010 року, неподалік від військового аеродрому під Смоленськом в РФ розбився літак Ту-154М із польським президентом Лехом Качинським та представниками політичної, військової і культурної еліти Польщі. Загинули всі 96 осіб, що знаходилися на борту.
Згідно з висновками Міждержавного авіаційного комітету, причиною катастрофи стали неправильні дії екіпажу. Але в 2015 році нова влада Польщі повернулися до цієї теми. А на початку березня 2016 року було відновлено розслідування за фактом аварії літака.