Велика частина величезного флоту танкерів, які Росія використовує для доставки сирої нафти, зупиняється після введення американських санкцій. Посилення заходів західних регуляторів, починає чинити відчутний вплив на Москву.
Близько половини з 50 танкерів, проти яких Мінфін США почав запроваджувати санкції 10 жовтня, не змогли взяти вантажі з моменту їх занесення до списку. Останнє судно, що потрапило під обмеження — танкер "Совкомфлот" NS Leader у четвер 8 лютого здійснив майже миттєвий розворот біля берегів Португалії, коли США оприлюднили інформацію щодо його фактичної приналежності. У той момент судно прямувало до російського порту в Балтійському морі, згідно з даними агентства Bloomberg.
У грудні 2022 року G7 встановила граничну ціну на російську нафту в розмірі 60 доларів за барель. Через два місяці були введені обмеження на нафтопродукти. Минулого року ця система зазнала різкої критики, оскільки Москва знайшла обхідні шляхи. США відповіли на це посиленням санкцій і розслідуванням потенційних порушень цінового ліміту, що вивело багатьох грецьких власників танкерів із торгівлі.
Цього місяця почне діяти оновлена версія обмеження цін, що вимагає від судновласників і страховиків запитувати більш детальну інформацію про те, скільки трейдери насправді платять за вантаж і пов'язані з цим витрати на доставку. Останніми тижнями страховики опублікували циркуляри, в яких ідеться про те, що страхове покриття не буде дійсним, якщо вони не отримають підтвердження відповідності граничному рівню цін, що включає деталізовані додаткові витрати.
Раніше стало відомо, що танкери з російською нафтою застрягли біля Кореї через проблеми з оплатою. 14 танкерів завантажених 10 мільйонами барелів російської нафти сорту Sokol тижнями стоять на мілині біля берегів Південної Кореї через проблеми з оплатою та санкції США.