На висоті 400 км, коли обидва кораблі літали зі швидкістю 7,7 км в секунду, капсула Crew Dragon скористалася орбітальною перевагою свободи, обмеженої карантином для людей на Землі, для того, щоб бути в двох метрах від Міжнародної космічної станції. Після останніх 20 секунд впевненого наближення кільце захоплення апарату встановило контакт з стикувальним адаптером станції. Просте закінчення короткого рейсу суперечило його значенню, пише The Economist.
У травні 2012 року каліфорнійська компанія , заснована Ілоном Маском, почала використовувати свій космічний корабель для доставки вантажів на космічну станцію, побудовану Америкою, Росією, Європою, Японією та Канадою. (Кораблі SpaceX почали використовувати для того, щоб повернути сміття зі станції вже через тиждень.) Тим не менш, місія, розпочата 30 травня, використала повністю оновлену версію капсули Dragon, щоб нести щось набагато більш цінне: двох астронавтів, Роберта Бенкена і Дугласа Херлі. Вони були першими американцями, які досягли орбіти на американському космічному кораблі з часу останнього польоту космічного човника "Атлантіс" у 2011 році. Вони були першими астронавтами, які вийшли на орбіту на судні, спроектованому і експлуатованому приватною компанією.
Цей подвиг - хороша новина для космонавтів, американських платників податків і всього світу. Астронавти літають на космічному кораблі, більш кращому, ніж російські капсули "Союз", які вибирали за формулою Хобсона (Вибір Хобсона - брати те, що є, або взагалі нічого) протягом останніх десяти років. The Crew Dragons були розроблені з нуля у 2010-х роках, а не були оновленням робочої конячки розробленої Корольовим ще в 1960-х роках. Вони вміщують до семи осіб, а не трьох, і навіть мають туалети. Американські платники податків отримують космічні польоти, які коштують набагато дешевше, ніж якщо б уряд стежив за кожною деталлю конструкції та експлуатації космічного корабля, як це було раніше. І світ в цілому отримує можливість для людей літати на орбіту не тільки в якості держслужбовців, контрольованих великими урядовими установами, але й як приватні сміливці, туристи і підприємці, що прямують, зрештою, хто знає куди.
Було б неправильно розглядати це як приклад того, як приватний сектор переважає державний сектор. За загальним визнанням, NASA, американське космічне агентство, має погану історію надмірно дорогих проектів космічних польотів, таких як шатл, розроблених з метою утримання грошей, що надходять до підрядників і об'єктів NASA, а не для того, щоб оперативно виконувати свою роботу. Але успіх SpaceX полягає не стільки в тому, щоб перевершити NASA, скільки в тому, щоб NASA навчилася робити щось краще.
Уряд не просто попрямував до SpaceX з відкритою чековою книжкою, замовивши поїздку і відкинувшись на спинку крісла. Білий дім надав продумані контракти, які допомогли фірмі розробити технології, яких вона потребувала, спочатку для своїх ракет, потім для безпілотних капсул, а потім для екіпажу. Уряд також пообіцяв забезпечити ринок, як тільки капсули будуть готові. Це дало інженерам Spacex ресурси, необхідні для виконання цієї роботи, з часткою витрат на старомодні закупівлі: модель державно-приватного партнерства.
І це приносить користь не тільки для NASA. The Crew Dragon доступний кожному, хто може заплатити. На сьогоднішній день майже всі польоти людини в космос здійснюються урядом, але це змінитися. Spacex вже підписала контракт з компаніями, які пропонують Crew Dragon поїздки на космічну станцію і на орбіту навколо Землі. Spacex також уклала угоду на політ японського мільярдера навколо Місяця, як тільки його наступний космічний корабель, Starship, буде готовий. Деякі багаті сміливці вже відвідали космічну станцію в якості туристів. Тепер за ними можуть послідувати й інші.
Самі по собі такі поїздки можуть не мати великого значення. Але в довгостроковій перспективі, якщо у людей в космосі буде майбутнє, люди повинні бути в змозі туди дістатися. Можливість зробити це, просто купивши квиток на орбіту, є вирішальним кроком у цьому напрямку.
І такі кроки можуть бути і далі. Частини програми NASA з повернення людини на Місяць в даний час виконуються так само комерційно орієнтованим чином, як і програма Crew Dragon. Вся програма повинна виконуватися таким чином, щоб створювати інфраструктуру, доступну і для приватного сектору. Навіть з такою інфраструктурою прибуткові місячні підприємства здаються малоймовірними. Але якщо приватні компанії хочуть довести зворотнє, добре, що вони можуть зробити це.
Раніше повідомлялося, що SpaceX дозволили повторно використовувати капсулу Dragon для доставки астронавтів на МКС. Дозвіл діє вже з другого запуску.
Нагадаємо, США готуються добувати ресурси на Місяці без участі Росії. США готують угоду про видобуток ресурсів на Місяці в рамках міжнародного законодавства