У лютому Саудівська Аравія висунула сміливий ультиматум багатонаціональним компаніям – перенести свої регіональні офіси до столиці Ер-Ріяд до 2024 року, або уряд перестане вести з вами справи, пише Business Insider.
Таке оголошення було частиною повномасштабної кампанії кронпринца Мухаммеда бін Салмана з перетворення столиці Ер-Ріяда на світовий центр фінансів, бізнесу та логістики, щоб Саудівська Аравія менше залежала від нафти, яка становить 70% його експорту, згідно з даними ОПЕК.
Взимку інвесторам та експатам не сподобалася ця ідея і багато з них казали, що цей прийом, щоб переманити бізнес із Дубая в сусідніх Об'єднаних Арабських Еміратах, де 90% робочої сили - іноземці. Один із ветеранів-фінансистів назвав це "антиконкуренцією" та "корпоративним знущанням", передає CNBC.
Але така тактика, схоже, працює. У середу Саудівська Аравія оголосила, що 44 міжнародні корпорації, включаючи PepsiCo, Siemens та Unilever, створюють свої регіональні штаб-квартири в Ер-Ріяді, повідомили саудівські ЗМІ.
44 شركة عالمية تعلن نقل مقراتها الإقليمية إلى الرياض #مبادرة_مستقبل_الاستثمار pic.twitter.com/T5HTRjMaOQ
— Abdulhadi Habtor (@Alhabtour) October 27, 2021
Хосам Алькураші, директор програми регіональних штаб-квартир Саудівської Аравії, сказав, що Ер-Ріяд зараз "є свідком найбільшого руху мистецтва з часів Ренесансу", повідомляє Arab News.
Це число збільшилося у порівнянні з початковими 24 корпораціями, які в січні заявили, що перенесуть свої регіональні офіси з Дубая до Саудівської Аравії.
Тоді чиновники намагалися заманити бізнес 50-річними податковими канікулами для корпорацій та скасуванням квот на працевлаштування.
У лютому ультиматум прийняв інший оборот. "Всі налякані. Ми звикли до того, що уряди пропонують пряники, але цього разу з мішка дістали великий ціпок", - сказав тоді Financial Times один із регіональних менеджерів транснаціональної компанії. " Чесно кажучи, це образливо ".
Попри зворотну реакцію, Фахд аль-Рашид, президент Королівської комісії міста Ер-Ріяд, сказав агентству Reuters, що мета саудівців не полягає в тому, щоб "ліквідувати" бізнес у сусідніх країнах.