Російський надзвуковий ракетоносець-бомбардувальник з крилом змінної стріловидності Ту-22М3, спадщина радянської епохи, яка продовжує службу у лавах російської стратегічної авіації, насправді є літаком середньої дальності, а не великої, як його позиціонують у Росії, пише The National Interest.
Журнал зазначає, що ємність паливних баків літака становить близько 50 тонн, що в теорії дозволяє Ту-22М3 віддалитися від свого аеродрому базування на відстань не більше трьох тисяч кілометрів туди та назад; для порівняння, можливості американського стратегічного бомбардувальника середньої дальності B-1 Lancer, здатного долати без дозаправки 4,7 тисячі кілометрів в обидва боки, куди вище.
Ідею щодо можливості здійснювати дозаправку Ту-22М3 в польоті видання оцінює як досить важку для реалізації.
"Американські військові експлуатують понад 500 повітряних танкерів. Російським військовим належить усього 18 заправників Іл-78. Один великий рейд Ту-22М3 на великі відстані легко може вимагати для себе увесь танкерний флот Кремля", - пише The National Interest.
Підсумковий висновок видання свідчить, що Ту-22М3 ні у своєму нинішньому стані, ані після модернізації до рівня Ту-22М3М "не може і, ймовірно, ніколи не зможе надійно вразити цілі у середині Атлантики"".
Як повідомлялося, 22 січня на аеродромі полку дальньої авіації в Оленегорську Мурманської області РФ розбився надзвуковий стратегічний бомбардувальник Ту-22-М3. Згідно з офіційним повідомленням Міноборони РФ, після виконання планового навчально-тренувального польоту без боєкомплекту літак потрапив у сніговий заряд і здійснив жорстку посадку. Під час зіткнення зі злітно-посадковою смугою бомбардувальник загорівся. Два члена екіпажу від отриманих травм померли на місці, двох – госпіталізували. Через деякий час в лікарні помер третій пілот. Єдиним живим членом екіпажу залишився штурман.
За попередньою інформацією, причиною аварії стала помилка екіпажу у складних погодних умовах. Це вже четверта аварія літака Ту-22М3 за останні чотири роки.