Російські шпигуни розробили інструменти штучного інтелекту, які Москва може використати для втручання у вибори у Великій Британії та США в масштабах, "експоненціально більших", ніж будь-коли раніше, попереджає секретар Ради національної безпеки й оборони України Олексій Данілов. В інтерв'ю The Times Олексій Данілов заявив, що штучний інтелект дав змогу Росії значно активізувати дезінформаційні кампанії, покликані викликати розкол і вплинути на громадську думку, і що тепер Москва має спеціальні підрозділи, які опікуються кожною європейською країною, де відбуваються вибори.
"Штучний інтелект — це величезний крок вперед для Росії, і він робить вплив [їхнього втручання] експоненціально більшим", — вважає Данілов.
Раніше Москва покладалася на армії працівників, які вручну поширюють дезінформацію в Інтернеті з "фабрики тролів" у Санкт-Петербурзі. Тепер же всього два-три агенти можуть створити десятки тисяч схожих на справжні фальшивих акаунтів, сказав Данілов.
Вважалося, що здатність Росії втручатися у справи іноземних держав і проводити операції було підірвано висилкою російських шпигунів із посольств по всьому світу. Але вбивство російського пілота, який перегнав в Україну вертоліт Мі-8 Максима Кузьмінова в Іспанії стало суворим нагадуванням, що Росія, як і раніше, здатна проводити смертоносні операції на чужій території.
Як вважає Данілов, мережа інформаторів і агентів Москви настільки велика, що викорінити російське втручання неможливо. ФСБ має контакти з європейськими злочинними угрупованнями, і ці відносини спростилися з появою криптовалюти.
"Студенти, дружини, туристи — всі вони використовуються Росією для виконання своїх замовлень за кордоном. У Кремлі сидять злочинці, і вони використовують злочинців, щоб ті робили за них їхню роботу. У країні панує кримінал", — зазначає секретар РНБО.
Секретар РНБО Олексій Данілов також заявив, що під час кіберкампанії проти України російські агенти щотижня поширюють 166 мільйонів дезінформаційних повідомлень на таких платформах, як Telegram, Facebook, Instagram. З них 36 мільйонів минулого тижня були спрямовані на дискредитацію вищих посадових осіб України; 23,5 мільйона — на розкол політичної та військової єдності; 51 мільйон — на деморалізацію армії; і 55 мільйонів — на деморалізацію громадськості. Як приклад ефективності кампанії з дезінформації Данілов навів західні ЗМІ, що цитують неправдиві дані про втрати України, і протести через фальшиву інформацію про мобілізацію, що виникли у створених Росією Telegram-каналах.