Міністерство оборони РФ виключило військово-транспортний літак російсько-української розробки Ан-70 з держпрограми озброєння, пишуть у понеділок, 2 березня, "Известия" з посиланням на російське військове відомство.
Міноборони РФ повинно було до 2020 року придбати 60 літаків даного типу. Проте українська сторона заморозила спільну дослідно-конструкторську роботу. Київське ДП Антонов самостійно завершило роботу над літаком і випробування, і Міноборони України бере його на озброєння в поточному році.
Спільна дослідно-контрукторская робота Росії і України щодо цього проекту почалася в 2010 році. Росія перевела 2,95 млрд рублів ДП Антонов на проектування АН-70. Тоді ж, за інформацією Міноборони РФ, Росія заплатила 2,95 млрд рублів за проведення даних робіт.
У лютому 2013 року посол Росії в Україні Михайло Зурабов під час свого виступу у Росспівпраці заявив про можливе і повне анулювання замовлення на АН-70, пояснивши це тим, що Росія почала виробляти Іл-476. Пізніше міністр оборони України Павло Лебедєв підтвердив, що Росія дійсно заморозила проект щодо спільної розробки та випробування нового літака АН-70.
У жовтні того ж року на зустрічі прем'єр-міністрів Росії і України була досягнута домовленість про завершення спільних випробувань АН-70 до 1 лютого 2014 року. Сторони вирішили, що за їх підсумками буде прийматися рішення про організацію серійного випуску цієї машини.
Після відсторонення від влади Віктора Януковича українська сторона допрацьовувала проект самостійно. У квітні минулого року "Антонов" завершив випробування, а в січні 2015-го Міноборони України прийняв АН-70 на озброєння.
Тепер Міноборони РФ розглядає можливість подачі позову щодо стягнення 2,95 млрд рублів, які були переведені ДП Антонов на проектування АН-70.
АН-70 - військово-транспортний літак короткого зльоту і посадки, в тому числі з необладнаних злітно-посадкових смуг. Літак розвиває швидкість понад 750 км/год і здійснює перельоти на відстань до 7,8 тис км. Вантажопідйомність АН-70 - 47 тонн.
Довжина літака - 40,5 м, розмах крила - близько 44 м, висота - близько 16,5 м. Маса літака становить 74 тонни.
За своїми характеристиками Ан-70 перевершує існуючі на сьогодні моделі подібного роду, включаючи французький Airbus А400М, в порівнянні з яким у нього удвічі нижча вартість покупки і експлуатації.
Крім того, Ан-70 може злітати з необладнаних злітно-посадкових смуг: для розгону йому потрібно 607 м по ґрунтовій смузі і 310 м - по обладнаної. Цю характеристику вважають важливою всі світові розробники, і тому С-17, А-400М і Y-20 мають здатність злітати з 900-метрових смуг, у тому числі грунтових. А ось для російського транспортника Іл-476 необхідна довжина смуги становить 2100 м.