Але на порозі чергових президентських виборів Кремль вирішив скористатися новою стратегією: пустити деяких своїх критиків на телебачення.
Про це пише лояльне до Республіканської партії видання Wall Street Journal. Для глядачів, які звикли до одноманітної кремлівської пропаганди, це стало ковтком свіжого повітря.
Видання звертає увагу на те, що один з давніх лідерів лібералів Григорій Явлінський з'явився в ефірі популярного в Росії політичного шоу. Він розкритикував бюджетну політику Путіна, а також його воєнні авантюри за кордоном. В ефірі державного російського телебачення з'являлася і Ксенія Собчак, яка неочікувано оголосила про намір балотуватися в президенти РФ. Користуючись ефірним часом, вона критикувала владу за відсутність свободи слова і виступала за появу нових обличь в уряді.
"Путін, який ще не оголосив про намір боротися за четвертий президентський термін, точно переможе. Але аналітики кажуть, що Кремль хоче збільшити явку і водночас розпорошити підтримку політика, якого і так не допустять до виборів - Олексія Навального", - пише видання, нагадуючи про масові протести молоді проти корупції по всій Росії, які організував опозиціонер.
Wall Street Journal заувжує, що нові ліберальні кандидати навряд чи допоможуть Кремлю з Навальним. Однак, їхня поява на екранах оживить передвиборчу гонку.
"Проблема Кремля в тому, що кампанія абсолютно не цікава. Без цього важко підвищити явку. А явка - ключ до легітимності", - сказав виданню доцент департаменту політичних наук Вищої школи економіки Олександр Кинєв.
Раніше оглядач Radio Free Europe Radio Liberty Браян Вітмор писав, що лідер Чечні намагається скористатися передвиборчою ситуацією в Росії. Рамзан Кадиров знову пригрозив своєю відставкою, шантажуючи Кремль, і тим самим вказав на слабке місце режиму Путіна. За лічені тижні перед тим, як Путін оголосить про намір балотуватися вчетверте на посаду президента РФ, Кадиров, вочевидь, чогось хоче. І він, схоже, вирішив, що настав час нагадати всім, наскільки він незамінний.