Поліція Фінляндії, яка розслідує нещодавнє пошкодження підводного кабелю, в понеділок, 30 грудня, заявила, що виявила на дні у Фінській затоці слід від якоря, повідомляє Yle.
“Слід сягає десятків кілометрів завдовжки. Поки не вдалося точно встановити, де якір був опущений”, – йдеться у заяві правоохоронців.
Інспектор поліції Самі Пайла сказав, що підводні дослідження, проведені на місці пошкодження кабелю Estlink 2, поступово “прояснюють картину”.
“Слід закінчується там, де судно підняло якірний ланцюг, а від цього місця на схід [слід від якоря] тягнеться на кілька десятків, якщо не майже на сто кілометрів”, - уточнив Пайла, додавши, що поліція вже має попереднє уявлення про те, що сталося.
Правоохоронці наразі припускають, що виявлений слід — це слід від якоря судна Eagle S.
“Ми змогли з'ясувати це завдяки підводним дослідженням. Робота велася у співпраці між Прикордонною службою та Центральною кримінальною поліцією, і я можу сказати, що ми маємо попереднє розуміння того, що сталося в морі і як утворився цей якірний слід”, – додав інспектор.
Через погані погодні умови перевірку морського дна довелося призупинити, але як тільки дозволить ситуація — дослідження продовжаться.
25 грудня вийшов з ладу електричний кабель Estlink 2 між Естонією та Фінляндією — причини інциденту розслідуються. Зокрема, в пошкодженні Estlink 2 та ще чотирьох кабелів зв'язку підозрюється танкер Eagle S. Поліція Фінляндії затримала танкер: екіпаж судна, який складається з громадян Грузії та Індії, допитують. ЗМІ раніше писали, що на Eagle S могло бути шпигунське обладнання.
Країни Балтійського моря зіштовхнулися з ризиком диверсій на тлі низки пошкоджень підводних кабелів, телекомунікаційних ліній і газопроводів з 2022 року, хоча підводне обладнання також схильне до технічних несправностей і аварій.