Вторгнення Росії в Україну призвело до того, що з російського ринку пішли західні бренди. Власники торгових площ у торговельних центрах б'ють на сполох – якщо інших орендарів не знайдеться, то ТЦ стоятимуть напівпорожніми. Про це заявив перший віцепрезидент Crocus Group Емін Агаларов, пишуть РосЗМІ.
Бренди пішли, а торгові площі лишились
Поки що торгові центри ще не втратили трафіку, але, як очікує Агаларов, незабаром це станеться, якщо магазини не відкриються.
«Сьогодні ми просіли на 20-30% за відвідуваністю, але якщо у тебе немає «якорів» (якірних орендарів – ред.), у тебе немає відвідувачів», – додав він.
Бізнесмен зазначив, що основними генераторами трафіку з ключовими локаціями у торгових центрах були мережі H&M, Zara, Adidas та кінотеатри.
«Під час будівництва торгові центри проєктуватися під потенційних орендарів. Отже, здати ключові локації цих компаній, які займали до 4–5 тис. кв. м, нікому. Інших орендарів з таким виторгом – умовно, 100 млн руб. на місяць – немає», – наголосив він.
За його словами, орендна ставка завжди складалася з фіксованої частини та відсотка з обороту, який компенсувався високим виторгом.
«Інша мережа такого виторгу не матиме, хоч би якими ви там торгували, хіба що наркотиками, якщо це буде законно. Відбити оренду можна було б, а інакше не вийде. Якщо в тебе люксовий ТЦ, тобі потрібні Prada, Chanel, Louis Vuitton, якщо середня категорія – Zara, H&M, Reebok, Adidas. А якщо їх немає, то майданчик знеособлюється», – резюмував він.
На думку Агаларова, не спрацює ні паралельний імпорт, ні спроби створення схем викупу товарів брендів через інші країни, які обговорюються на ринку.
«По-перше, є купа обмежень для такого імпорту, а крім того, ні Азербайджан, ні Грузія, ані Казахстан не захочуть стати буфером для Росії, бо потенційно можуть потрапити під санкції», – пояснив він.
Нагадаємо, що Мінекономрозвитку РФ спрогнозував падіння ВВП, але російський Мінфін вважає прогноз оптимістичним. У консервативному сценарії прогнозу Мінекономрозвитку очікує падіння ВВП РФ у 2022 році на 12,4%.