Німецькі ЗМІ поставили питання про безпеку літаків Lufthansa Group, зокрема авіалайнера А320, який зазнав аварії напередодні, 24 березня, в Альпах.
Так, німецька газета Die Welt зазначає, що цей авіалайнер - класика авіації, його вік є одним із багатьох факторів його безпеки.
Автор статті зазначає, що покладати головну провину за авіакатастрофу з літаком на вік лайнера не варто.
"В основному, на старих літаках не повинно бути небезпечно", - прес-секретар Федерального бюро розслідувань авіаційних подій (БФУ) в Брауншвейгу. "Більш важливим фактором, ніж вік літаків, є технічне обслуговування і перевірки", - додав він.
Також думають і в страховый компанії Munich Re: "Оцінка ризику не залежить (від віку літака - ред.), вона не на першому плані, а ось всі стандарти безпеки, технічне обслуговування і огляди - так", - сказав представник компанії.
Аеробус А320, який зазнав аварії напередодні, один з найстаріших літаків в цілому флоту Lufthansa Group, йдеться в статті. Сама модель авіалайнера цієї серії є застарілою. Перший політ літак здійснив у 1990 році, тобто з тих пір минуло 24 роки і чотири місяці.
Із цього типу літаків, починаючи з 1987 року і по сьогоднішній день, понад 6300 машин були поставлені в країни по всьому світу. Авіалайнер A320 є наймасовішим літаком з Airbus.
"Повітряне судно вважається безпечним. З моменту свого запуску майже 30 років тому було лише 23 великі аварії", - говориться в статті.
Разом із тим, видання підкреслює, що, приміром, у компанії Emirates флот вдвічі молодше, ніж у Lufthansa. Так, Lufthansa Group пише в щорічній доповіді, що основною його конкурентною перевагою є вік флоту: середній вік для 615 літаків в 2014 збільшився з 11,2 до 11,5 років. Але у основного конкурента компанії Emirates середній вік літаків становить 6,2 років.
Вік флоту на бюджетній авіакомпанії Ryanair - всього 5,5 років - і тенденція знижується.
"Старі літаки, якщо вони в хорошому стані, на думку експертів, не неусть небезпеки. Але нові моделі мають більш сучасні технології", - говориться в статті.
Існує глобальна тенденція до того, що нові, швидко зростаючі бюджетні авіакомпанії мають часто дуже сучасний флот. Газета наводить приклад більш застарілих флотів. Так, в української компанії UM Air середній вік флоту становить більше 24 років, такий же показник у тайської авіакомпанії Orient Thai Airlines. А в Індії є авіакомпанії літаків з середнім віком більше 20 років.
"Airbus A320 є одним з найбільш безпечних літаків у світі. У той же час багато копій успішної моделі також є одними з найстаріших машин, які використовуються в даний час", - йдеться у статті німецького видання Die Zeit.
Видання підкреслює, що для літака 24 років служби - не рідкість, але такий час експлуатації - це верхня межа строку його роботи. Середній вік флоту моделі A320 - 23,8.
З віком літак потребує більш частого обслуговування. Інженер Lufthansa сказав німецькому виданню, що Airbus A320 є дуже безпечним літаком, але "вразливість машини такого віку зростає".
У статті повідомляється, що при кожному польоті оболонка літака (матеріал поверхні - ред.) розширюється і звужується при посадці. Тобто матеріал з плином часу "втомлюється". Так можуть виникнути, наприклад, дрібні тріщини. І при високому тиску в гіршому випадку це може призвести до утворення отвори в оболонці. Таке отвір може, наприклад, створити перепад тиску в кабіні, через що пілоти можуть бути змушені будуть посадити літак.
Разом із тим, наголошується, що тріщини та інші проблеми виявляються при огляді. Літаки перевіряються регулярно, сама процедура займає близько 1,5 години.
Клаус Вольф, професор кафедри авіаційної техніки в Дрездені каже, що насправді суттєва помилка призвела до аварії, а не старість лайнера. "Якщо літак в хорошому стані, як я вважаю, в цьому випадку, вік не має значення", - вважає Вольф.
Віце-президент авіакомпанії Lufthansa Хайке Бірленбах заявила, що робочою версією краху літака Airbus A320 є нещасний випадок. Авіакомпанії Germanwings уточнила, що на борту літака, який розбився у вівторок, знаходилося не 142, а 144 пасажири і шість членів екіпажу. Повідомлялося, що літак розбився на півдні Франції, лайнер перед катастрофою протягом досить тривалого періоду втрачав висоту. Як уточнюють ЗМІ, літак падав протягом 10 хвилин.