Італійський ринок для українського бізнесу

ZN.UA
Поділитися
Італійський ринок для українського бізнесу © depositphotos/stadtratte

Італія є одним із головних торговельних партнерів нашої країни. Причому, на відміну від багатьох інших європейських держав, протягом останніх десятиліть Україна з «плюсом» підводила щорічний баланс торгівлі з нею. Але виклики останніх років — від коронакризи до нападу Росії на Україну — істотно ускладнили торговельно-економічні відносини. Ці виклики вимагали від наших дипломатичних установ шукати дієві шляхи відновлення й нарощування співробітництва, нові формати взаємодії по лінії B2B та G2B. Адже збереження та збільшення обсягів вітчизняного експорту, вихід на нові ринки й розширення присутності на традиційних украй важливі для забезпечення стабільності української економіки та виживання українського бізнесу в умовах російської агресії.

Відкрита Італія

Така позиція є цілком зрозумілою нашим партнерам у Європі. Варто зазначити, що Італія першою після повномасштабного військового вторгнення в Україну зробила фінансовий внесок для підтримки нашого державного бюджету, скасувала вимоги щодо оформлення українськими перевізниками дозволів на перевезення вантажів власною територією, а влітку вже цього року не підтримала на рівні ЄС пропозиції окремих країн обмежити експорт аграрної продукції з України.

Так, це лише окремі деталі. Але вони яскраво ілюструють відкритість Італії до співпраці з українськими партнерами. Кількість технічних бар’єрів і національних обмежень є порівняно незначною, логістика — розгалуженою, гнучкою та відносно недорогою, конкурентоспроможність українських товарів і внутрішній попит на традиційний український експорт — високими.

Готові купувати

Важливим інструментом пошуку потенційних партнерів на італійському ринку є участь у профільних міжнародних виставках, які щорічно відбуваються в Італії. Часто це відомі міжнародні заходи, куди з’їжджаються провідні представники відповідної галузі з усього світу. І якщо раніше присутність українського виробника як повноцінного учасника, а не лише відвідувача, була радше винятком, ніж усталеною практикою, то завдяки зусиллям посольства України в Італії та платформі Nazovni з квітня минулого року українські виробники сукупно отримали 603 кв. м безкоштовної виставкової площі на найпотужніших виставкових майданчиках Італії. Ба більше, забудова 311 кв. м із них також була безкоштовною. У березні відомі українські бренди напоїв і ласощів мали змогу показати свої товари на продовольчій виставці CIBUS (м. Парма). А в квітні українські меблярі успішно взяли участь у найпопулярнішій світовій виставці меблів і дизайну інтер’єрів Salone del Mobile (м. Мілан). Українські виробники також були представлені на виставці органічної та натуральної продукції Sana 2023 (м. Болонья), виставці технологій обробки каменю та виробів із нього Marmomac (м. Верона), індустрії гостинності SIA Hospitality Design і на 40-й ювілейній міжнародній виставці кераміки Salone Internazionale della Ceramica 2023 — Cersaie (м. Болонья), комплексній виставці Codeway Expo (м. Рим), виставці яблук Interpoma (м. Больцано), будівельній виставці Made Expo (м. Мілан), виставці сировини та обладнання для виробництва косметичної продукції Making Cosmetics and in-Vitality (м. Мілан).

Окрім того, у березні за підтримки Посольства України в Італії та платформи Nazovni українські компанії взяли участь у В2В заході у форматі All You Can Meet і провели зустрічі з відомими роздрібними мережами, дистриб’юторами та закупівельними групами з Італії та інших країн світу. У результаті найбільші торговельні мережі Італії Conad і Coop нині із зацікавленням опрацьовують можливості продажу на своїх полицях низки товарів українського виробництва.

За підсумками вже проведеної роботи українські компанії уклали 43 контракти на постачання до Італії меблів, кондитерських виробів, кукурудзи, цукру, сої, виливків із металу й навіть лохини. Також досягнуто домовленостей щодо участі українських виробників на пільгових умовах в окремих міжнародних виставках, запланованих в Італії наступного року, зокрема виставці косметики Cosmoprof, виставці меблів Salone del Mobile, продовольчій виставці Cibus, виставці техніки для сільського господарства та садівництва EIMA.

Маркетплейс

Та всі ми добре усвідомлюємо, наскільки складною в багатьох аспектах є участь українського бізнесу в офлайн-заходах за кордоном у наш час. Саме тому в квітні цього року в тісній співпраці міністерств закордонних справ України та Італії, Посольства України в Італії, міжнародної платформи Nazovni та Агентства зовнішньої торгівлі Італії стартував без перебільшення унікальний проєкт.

На базі електронної платформи ITA Fiera Smart 365, що об’єднує понад 200 тисяч італійських компаній, розпочала роботу цифрова виставка Ukraine — Italy Marketplace 2023.

Уперше в історії Агентства зовнішньої торгівлі Італії, пріоритетом якого є сприяння експорту продукції італійських підприємств та їх діяльності на міжнародних ринках, створено окремий розділ для українських компаній-експортерів. Це свідчить про наявність спільних інтересів італійських та українських експортерів на європейських ринках і ринках третіх країн.

Сьогодні маркетплейс — це можливість безкоштовно дистанційно, швидко та якісно презентувати свою справу та продукт на італійському ринку.

З одного боку, Ukraine — Italy Marketplace 2023 дає можливість охопити максимум потенційно зацікавленої аудиторії, адже інформація про українську продукцію та виробників розміщується на найпопулярнішій профільній бізнес-платформі Італії. З іншого — це зручна альтернатива для тисяч експортерів, які не мають змоги виїхати за кордон і бути фізично присутніми на виставках в Італії.

Фактично це постійна онлайн-виставка, взяти участь у якій може майже кожен виробник із України. Для цього лише потрібно стати резидентом міжнародної платформи Nazovni, подати заявку до посольства України в Італії, обравши в переліку послуг «виставкові заходи» та зазначивши в коментарях Ukraine — Italy Marketplace 2023. За умови, що в компанії є всі необхідні оцифровані матеріали, процес створення експо-сторінки на порталі забере не більш як 15–20 хвилин. Згодом потрібно лише перебувати на зв’язку й оперативно відповідати на запити про онлайн-зустрічі від потенційних партнерів із Італії.

Наразі на платформі зареєстровано 71 компанію з України, що пропонує майже дві сотні товарів. Але їх кількість невпинно зростає, адже українському бізнесу є що запропонувати італійцям. І з огляду на той факт, що проєкт дає змогу зробити це не виходячи з офісу, нехтувати такою нагодою не варто.

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Ба більше, не варто думати, що створенням вебпредставництва робота всіх сторін, які ініціювали проєкт, завершується. Адже насправді робота з платформою — це постійна актуалізація презентаційних матеріалів, різнопланова комунікація з італійськими партнерами, опрацювання запитів і деталей співробітництва. Повсякчас проводяться раунди активного B2B-метчингу, що передбачає цільові інформаційні кампанії виробників. Наприклад, такий захід у травні дав змогу 22 українським компаніям провести 50 робочих зустрічей із італійськими потенційними партнерами. Незабаром відбудеться наступний раунд. Не пропустіть!

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі