Якщо авіакомпанії збираються повністю відновити свою діяльність, їм доведеться довести, що під час пандемії користуватися літаками безпечно. Від початку пандемії авіаційна промисловість все ще намагається оговтатися після найгіршої кризи за її 100-літню історію, пише журнал Financial Times.
«Зважаючи на результати досліджень, можна зробити висновок, що літаки точно не становлять більшої загрози, аніж будь-яке інше переповнене людьми місце, як автобус, потяг чи ресторан. Але, ми змушені визнати, що люди зараз остерігаються авіаперельотів. Зрозуміло, що це пов’язано з пандемією коронавірусу», - каже представник Міжнародної асоціації повітряного транспорту Девід Пауелл.
Причиною остраху є обмежений простір літаків. Адже люди, часто з різних країн, перебувають близько один біля одного протягом тривалого проміжку часу. Саме це збільшує небезпеку захворіти на коронавірус.
Згідно з даними дослідження Міжнародної асоціації повітряного транспорту, близько 65% пасажирів турбує саме те, що поруч з ними може сидіти потенційний хворий. Але експерти зазначають, що система вентиляції літаків може значно знизити ризики передачі інфекції.
Система кондиціювання повітря літака дозволяє часто очищати повітря. Звісно, це не ще не гарантує повної безпеки, але дозволяє знизити ризики. Постійна рециркуляція повітря дозволяє уникати занадто високої концентрації частинок вірусу в літаку. Ще одним важливим фактором є те, що рециркуляція повітря відбувається через кабіну літака і проходить крізь системи кондиціювання, оснащені значно складнішими та ефективнішими фільтрами, ніж ті, які зазвичай зустрічаються в інших закритих приміщеннях.
Спеціально розроблені для середовищ з надзвичайно важливою високою якістю повітря, HEPA-фільтри здатні не пропускати частинки вірусу. Тоді як більшість звичайних систем кондиціювання не можуть гарантувати настільки високу швидкість очищення повітря, адже вони не обладнані такими високоефективними фільтрами. У зв’язку з пандемією, великі авіабудівні компанії, зокрема Airbus та Boeing, почали ще серйозніше ставитися до роботи системи вентиляції.
Існують ще інші фактори, які допомагають знизити ризики передачі вірусу. Пасажири зазвичай намагаються часто не покидати свої місця, щоб уникнути контакту з потенційними хворими. Деякі авіакомпанії, такі як Ryanair, пропонують пасажирам просити дозволу сходити до туалету, до того ж, багато авіакомпаній змінили систему подачі їжі та напоїв, щоб обмежити взаємодію між екіпажем та пасажирами, наголошує FT.
Зазвичай, пасажири в літаках дуже дисципліновані. Поки що зафіксовано небагато випадків передачі коронавірусу під час авіаперельотів.
Політ із США до Тайваню в березні, під час якого близько в 12 людей виявляли симптоми коронавірусу, не призвів до поширення хвороби серед інших пасажирів та членів екіпажу. Міжнародна асоціація повітряного транспорту встановила, що протягом січня-березня 2020 року було зафіксовано лише чотири випадки передачі COVID-19 в літаку.
Проте, існують винятки. Було встановлено, що в березні під час польоту з Великої Британії до В'єтнаму один пасажир заразив близько 14 інших. Однак, якщо врахувати всі дані, можна зробити висновок, що ризик поширення коронавірусу на борту літака є відносно невеликим.
Наразі авіакомпанії намагаються вдосконалювати систему заходів, які б дозволили вберегти пасажирів від поширення COVID-19. Звісно, повністю гарантувати безпеку ніхто не може, але комплекс усіх заходів для протидії розповсюдження хвороби допомагає значно знизити ризики передачі коронавірусу на літаку.