Результати досліджень британської лабораторії підтвердили висновки польської підкомісії з розслідування причин катастрофи урядового Ту-154М під Смоленськом, у якій загинув президент Польщі Лех Качиньський, екіпаж, а також члени офіційної делегації, що прямувала на заходи з нагоди 70-ої річниці Катинського розстрілу. Про це заявив голова Підкомісії з питань повторного розслідування авіакатастрофи, колишній міністр оборони Польщі Антоні Мацеревич, повідомляє "Польське радіо". Він підкреслив, що, згідно з висновками Підкомісії, причиною знищення літака були вибухи.
"Не пілоти, не якісь дії осіб, що перебували на борту, призвели до тієї трагедії, а вибух. Сьогодні вже завдяки британцям ми це знаємо. Ми не визначаємо характер вибуху. Ми знаємо напевно, що в цьому вибуху брав участь тротил, що не означає, що нам відомо, якою була формула цього вибуху", - сказав Мацеревич.
Мацеревич також повідомив, що підкомісія направила в прокуратуру клопотання про можливість скоєння злочину екс-головою Комісії з розслідування авіакатастроф Єжи Міллером і членами комісії періоду з'ясування причин катастрофи у 2010 році.
"Клопотання стосується їх недбалості, фальсифікацій, які вони допустили і невиконання обов'язків. Це стосується самого пана Міллера, який у підписаному з росіянами меморандумі, підтвердив правдивість чорних скриньок", - пояснив Мацеревич.
Професор Казімєж Новачик, заступник голови Підкомісії з питань повторного розслідування смоленської катастрофи, уточнив, що проведене Центральної поліцейської криміналістичною лабораторією дослідження кінця лівого крила Ту-154М показало наявність вибухових матеріалів. Комісія вивчила дослідження, проведені в 2013 році, які показали наявність слідів вибухівки на 107 з 215 взятих зразках.
10 квітня 2010 року, неподалік від військового аеродрому під Смоленськом в РФ розбився літак Ту-154М з президентом Польщі Лехом Качинським та представниками політичної, військової та культурної еліти Польщі. Загинули всі 96 людей, що знаходилися на борту. В оприлюдненому в 2011 році звіті попередньої польської урядової комісії з розслідування Смоленської катастрофи основною причиною трагедії названо помилки пілотів президентського Ту-154М, утім, при цьому не виключалася провина російської сторони.
Впродовж 8 років із моменту Смоленської катастрофи з'явилася низка гіпотез про її причини і розвиток подій. У лютому 2016 року, за рішенням тодішнього міністра оборони Польщі Антоні Мацеревича, у Польщі відновили розслідування Смоленської катастрофи. В рамках Комісії державної авіації з розслідування авіакатастроф була створена підкомісія, яка проводить нове розслідування трагедії. Уламки польського літака досі залишаються в Росії.