Контейнеровоз, який заблокував Суецький канал, може коштувати світовій торгівлі від 6 до 10 мільярдів доларів в тиждень, як показало дослідження, проведене німецькою страховою компанією Allianz в п'ятницю.
Дослідження найбільшого страховика Європи також показало, що кожен тиждень іммобілізації скорочує річне зростання торгівлі приблизно на 0,2-0,4 процентних пункту.
«Проблема в тому, що закупорка Суецького каналу - це соломинка, яка ламає спину світової торгівлі», - пишуть автори дослідження.
«По-перше, терміни доставки постачальників збільшилися з початку року і тепер в Європі довше, ніж під час піку пандемії COVID-19».
У дослідженні йдеться, що терміни поставки в США були вдвічі менше, оскільки запаси виснажуються через очікування того, що масивний пакет стимулів президента Джо Байдена збільшить попит.
Згідно з даними Lloyd's List, 213 судів зупинилися на обох кінцях каналу, що з'єднує Середземне і Червоне моря.
За його словами, через блокаду щодня між Азією і Європою затримувалися вантажі на суму близько 9,6 мільярда доларів.
«Приблизні розрахунки показують, що трафік в західному напрямку коштує близько 5,1 мільярда доларів в день, а трафік в східному напрямку - 4,5 мільярда доларів», - сказав Ллойд.
Влада каналу заявила, що необхідно видалити від 15 000 до 20 000 кубічних метрів піску, щоб досягти глибини 12-16 метрів і спустити судно з мілини. Якщо ці зусилля зазнають невдачі, рятувальні команди постараються розвантажити частину вантажу Ever Given і скористатися весняним припливом на наступному тижні, щоб перемістити судно.
У п'ятницю Суецький канал активізував зусилля зі звільнення гігантського застряглого контейнеровоза і припинення блокування, через яке різко зросли тарифи на перевезення паливозаправників і порушилися глобальні ланцюжки поставок.
25 березня гігантський контейнеровоз Ever Given водотоннажністю 200 000 тон під прапором Панами, який слідував з Китаю в нідерландський порт Роттердам, сів на мілину, повністю перекривши рух на півдні Суецького каналу.