Попри війну, яку розпочала Росія, українці продовжують отримувати пенсії та соціальні виплати. Іноді вони не згоді з нарахованою виплатою або мають інші питання до Пенсійного фонді України.
Експерт з питань пенсійного забезпечення Сергій Коробкін пояснив, як правильно оформити звернення до ПФУ, пише «На пенсії».
Відповідно до Закону України «Про звернення громадян», кожна людина має право звертатися з письмовими заявами до органів державної влади і отримувати на них письмові відповіді. При цьому у заяві важливо максимально чітко викладати суть питання.
Дуже часто звернення у вищі інстанції повертають на розгляд до місцевих управлінь, це закон дозволяє. Але повторні звернення все одно мають розглядатися вже на вищому рівні.
Загалом правильний алгоритм такий.
- Спочатку пишеться звернення до місцевого органу влади.
- У разі незгоди з отриманою відповіддю її копія з новим зверненням вже може надсилатися, наприклад, до обласного управління. Тоді зверху вашого листа не зможуть спрямувати знову до місцевого управління.
Якщо ви користуєтеся порталом електронних послуг ПФУ, то звернення щодо розрахунку пенсії можна надсилати також онлайн через цей портал. Там можна залишити і заявку на виправлення помилок в електронній пенсійній справі або в оцифрованій трудовій книжці.
Також пенсіонери мають право ознайомлюватися з матеріалами пенсійної справи, отримувати витяг з розпорядження про призначення (перерахунок) пенсії, про періоди страхового стажу та заробітної плати, яка врахована при розрахунку пенсії, копії документів, які знаходяться в пенсійній справі. Це передбачено постановою правління ПФУ № 22-1 від 25.11.2005.
Нагадаємо, на яку виплату можуть розраховувати особи, яким не вистачило стажу для призначення пенсії.