До кінця року з 3 зникнуть пластикові жетони. Столична влада вирішила замінити їх електронним квитком у вигляді пластикової картки, яку можна поповнювати відразу на кілька поїздок, щось подібне, що існує зараз попутно з жетонами. А в наступному році картками замінять і паперові квитки в наземному транспорті. Так влада збирається боротися з "зайцями".
До кінця року у підземці переобладнають 650 турнікетів під нові картки, встановлять 232 термінали з продажу одноразових квитків (вони будуть паперовими - ред.) і 300 терміналів для поповнення карток. "Їх можна поповнювати на будь-яку кількість поїздок, а при вході на станцію - прикладати до зчитувального пристрою. Для туристів або тих, хто рідко користується метро, будуть паперові квитки", - розповіли у КМДА.
На початку 2014 року картки з'являться також у всьому наземному транспорті: трамваях, тролейбусах, автобусах і міськелектричці. "Турнікетів не буде, але буде 4,5 тис. валідаторів. Це такі пристрої, при піднесенні до яких картки знімаються з неї гроші, а пристрої видають гучний сигнал - людина сплатила за проїзд. На зупинках, кіосках та інших місцях Києва буде встановлено 700 POS-терміналів, які потрібні для поповнення пластикових карток. Також у Києві з'являться 300 терміналів з продажу карток", - повідомили у КМДА.
У мерії вважають, що за допомогою електронних квитків вони позбудуться від "зайців". "Ці квиточки і жетони не тільки морально застарілі, але й відкривають можливості для безбілетників. Зараз проїзд оплачують приблизно 80% пасажирів.
Нові електронні квитки, як показує світова практика, не дозволяють проскочити "зайцем". "Після впровадження подібних проектів майже у всіх містах збільшувалася виручка - люди починали оплачувати проїзд, тому що їм стало зручно це робити, не потрібно щоразу шукати в продажу паперові квитки. А також зменшувалися розкрадання - розрахунок став безготівковим", - каже заступник голови КМДА Руслан Крамаренко.
Впроваджувати у Києві проект "Електронний квиток" вартістю 120 млн грн будуть повністю за рахунок інвестора. Натомість він отримає 8,47% від виручки. "Подібну схему нам запропонували в Європейському банку розвитку та реконструкції. В минулому році співробітники КМДА з'їздили в Белград, де нещодавно впровадили подібний проект. Зазвичай інвестору віддають 8-10%. Ми взяли нижню планку, тому окуплятися інвестору вона буде довго. Враховуючи, що тарифи на проїзд у транспорті в Белграді вищі, ніж у Києві в 2-2,5 рази, період окупності проекту у Белграді становить 6-7 років, у Києві - 8-10 років", - сказав нам заступник голови КМДА Руслан Крамаренко. !zn