З 1 січня набуває чинності Закон України від 23.11.2018 № 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів". Зокрема, передбачено внесення змін до статті 8 (Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості) Закону України "Про захист прав споживачів".
Згідно з цією статтею, споживач може впродовж встановленого гарантійного терміну вимагати від продавця (аптечного закладу) повернення заплаченої за товар грошової суми або заміну товару на такий самий товар, чи на аналогічний, із наявних у продавця (аптечного закладу). Своєю чергою, продавець (аптечний заклад) зобов'язаний прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.
Про це в коментарі для DT.UA повідомив Олексій Соловйов, екс-голова Держлікслужби україни, доктор медичних наук, доктор фармнаук. За його словами, термін придатності лікарських засобів (гарантійний строк) може становити навіть понад п'ять років. Це означає, що впродовж цього періоду споживач потенційно може повернути товар, придбаний в аптеці.
"Що ж може статися з лікарським засобом за цей час? Перш за все, слід згадати, що такі специфічні товари, як лікарські засоби, для стабільності фізико-хімічних властивостей під час зберігання потребують захисту від світла, впливу вологи, випаровування, дотримання температурного режиму, захисту від дії газів довкілля, - зазначає експерт. - У цьому контексті незрозуміла роль держави, яка мусить гарантувати споживачам обіг якісної продукції на ринку. А це, своєю чергою, формуватиме зростання недовіри як до системи контролю якості, так до всіх учасників обігу ліків".
Детальніше читайте у статті "Ліки. Хотіли як краще..." у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".