Юрист вказує, як спілкуватися з колекторами

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Юрист вказує, як спілкуватися з колекторами © Андрій Товстиженко, DT.UA
У разі незаконних вимог необхідно відразу припинити спілкування.

Діяльність колекторів не врегульовано жодним спеціальним законодавчим актом. Водночас вона прямо не заборонена законом. Тому, визначаючи основні вимоги до цієї діяльності, потрібно насамперед виходити з положень чинного законодавства, а саме - Цивільного кодексу України. Необхідно розуміти, чи справді було укладено письмовий договір поруки. У випадку, якщо такої угоди не існувало, будь-які вимоги незаконні. Бувають ситуації, коли колектори телефонують і просять сплатити борг без будь-яких правових підстав. При цьому розрахунок робиться на громадян зі слабкою психікою або на громадян, які легко піддаються впливу.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Олександр Камша, адвокат юридичної фірми "Ільяшев і Партнери". За його словами, у разі незаконних вимог необхідно відразу припинити спілкування.

"Якщо договір усе-таки було укладено, і в цьому є впевненість, необхідно розуміти, на якій підставі діє колектор. Можливий варіант, при якому банк просто найняв колекторську фірму для телефонного спілкування з боржником. У такій ситуації в самих колекторів відсутнє право вимагати погасити заборгованість на їхню адресу, вони можуть просити позичальника/поручителя внести гроші на рахунок банку-кредитора, - зазначає юрист. - Також можлива ситуація, при якій банк поступається правом вимоги колекторській фірмі, і до неї переходять усі права кредитора за зобов'язаннями. У цьому разі колектори проситимуть погасити заборгованість уже на їхню адресу".

Адвокат вказує, що якщо телефонує людина, яка представляється колектором, необхідно в неї уточнити таку інформацію: ПІБ, посада, найменування установи, яку вона представляє, і попросити назвати номер договору, за яким існує заборгованість, номер договору уступки прав вимоги. Якщо колектори справді одержали право грошової вимоги за вашим зобов'язанням, яке ви укладали з банком, вони повинні мати всю необхідну інформацію. Якщо в них такої інформації немає, найшвидше, ви маєте справу з шахраями, і таке спілкування потрібно припинити.

"Ніколи не піддавайтеся на погрози та залякування співрозмовника, особливо в телефонній розмові. Співрозмовник може погрожувати відкриттям кримінальної справи, проблемами на роботі, примусовим продажем усього вашого майна та іншими подібними речами. Усі погрози такого роду, як правило, - умілий блеф і розрахунок на те, що боржник добровільно погасить якщо не весь борг, то хоча б його частину", - підкреслює автор.

Детальніше про відповідальність за кредит читайте у статті Олександра Камші "Мій чужий кредит" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі