Зважаючи на кількість академіків та інші справні цифри анкети головних розпорядників бюджетних коштів, Національна академія педагогічних наук (НАПНУ) - одна з "найпотужніших". Втім, загальний висновок Наукового комітету Національної ради України з питань розвитку науки і технологій від звіту НАПНУ невтішний: "ефективність використання бюджетних коштів є низькою, якість наукової діяльності викликає серйозні сумніви".
Про це в своїй статті для DT.UA пише Лідія Суржик. За її словами, Науковий комітет звертає увагу на проблемні моменти діяльності НАПНУ.
"По-перше, це "роздутість" організаційної структури академії (5 відділень, до яких належать 10 інститутів та 5 інших установ). По-друге, велика кількість академіків (78 дійсних членів, 92 членів-кореспондентів) відносно загальної чисельності співробітників академії: на одного академіка або членкора припадає менше 5 наукових співробітників. По-третє, низька частка (менше 2%) публікацій у журналах, що індексуються основними наукометричними базами WoS/Scopus (ВоС/Скопус) та високорейтингових видавництв, порівняно з публікаціями в локальних виданнях. По-четверте, неспівмірно (відносно загальної кількості співробітників академії) велика кількість захищених дисертацій: 206 - у 2015 році, 140 - у 2016-му, 114 - у 2017 р. По-п'яте, з переліку досягнень НАПНУ, наведених у її анкеті, напрошується висновок, що велика частина функцій Академії педнаук перетинається з повноваженнями МОН", - зазначає оглядач.
Детальніше про необхідність термінового реформування системи бюджетного фінансування наукової і науково-технічної діяльності читайте в статті Лідії Суржик "Наука в гаманці" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".